L'Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar, el passat desembre, que cada 24 de gener sigui el Dia Internacional de l'Educació en celebració del paper que l'educació exerceix en la pau i el desenvolupament. Aquest és el primer any, posem-ho al calendari per futurs anys!

Tal com afirma la UNESCO "sense una educació de qualitat, inclusiva i equitativa per a tots i d'oportunitats d'aprenentatge al llarg de tota la vida, els països no aconseguiran assolir la igualtat de gènere ni trencar el cicle de pobresa que deixa endarrerits a milions de nens, joves i adults."

La mateixa unesco publica unes dades sobre la magnitud del problema: en l'actualitat, 262 milions de nens i joves segueixen sense estar escolaritzats, 617 milions de nens i adolescents no poden llegir ni saben les bases del càlcul; menys del 40 per cent de les nenes de l'Àfrica Subsahariana completen els estudis de secundària i uns 4 milions de nens i joves refugiats no poden assistir a l'escola. El dret a l'educació d'aquestes persones es veu afectat i això és inacceptable.

El programa Escola Nova 21 està fortament vinculat als propòsits de la UNESCO i es fonamenta en el document Repensar l’educació que ens esperona a  «replantejar el propòsit de l’educació i l’organització de l’aprenentatge», des d’una «visió holística» que «superi les dicotomies tradicionals entre aspectes cognitius, emocionals i ètics», i alertant-nos del risc de posar tot l’èmfasi «en els resultats dels processos educatius deixant de banda el procés d’aprenentatge».”

El document, com el programa, està inspirat en una visió humanista de l’educació i el desenvolupament, basada en el respecte per la vida i la dignitat humanes, la igualtat de drets, la justícia social, la diversitat cultural, la solidaritat internacional i la responsabilitat compartida per a un futur sostenible. Proposa que considerem l’educació i el coneixement béns comuns mundials per tal de reconciliar el propòsit i l’organització de l’educació com una empresa social col·lectiva en un món complex.

Aprofitem que avui és el Dia internacional de l'Educació i llegim-lo!

Repensar l’educació. Vers un bé comú mundial? (UNESCO, 2015)

 

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!

Join Transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Sara Martos Escribano ha actualitzat el seu perfil
10 de Jun. de 2023
A Begonya Folch li agrada la publicació feta a Leading from the Middle, liderar des del nivell Meso, Andy Hargreaves per Begonya Folch
1 de May. de 2023
A Begonya Folch li agrada la publicació feta a Infografia Disseny Universal d'aprenentatge (DUA) per Begonya Folch
1 de May. de 2023
Begonya Folch ha publicat un
30 de Abr. de 2023
Begonya Folch ha publicat un
29 de Abr. de 2023
Txell Pitarque ha actualitzat la foto del seu perfil
12 de Feb. de 2023
Txell Pitarque ha actualitzat el seu perfil
31 de Ene. de 2023
Montse González Fernández ha actualitzat el seu perfil
30 de Ene. de 2023
Ana López, Claudia Molina Guilera, Josep Ferrer i 3 més, s'han unit a Transformació educativa
30 de Ene. de 2023
Blanca Baró Ruibal de Flores i Victoria Eugenia Ibáñez ja són amics!
13 de Nov. de 2022
Benet Andújar ara és membre de "Transformació educativa".
3 de Oct. de 2022
Begonya Folch ha deixat un comentari a Mur de comentaris de tota la xarxa
3 de Oct. de 2022
Elisabet Suárez Herranz ha deixat un comentari a Mur de comentaris de tota la xarxa
3 de Oct. de 2022
Antonio Ruiz Casado ha actualitzat el seu perfil
6 de Sep. de 2022
Maria Borja Rodríguez ha actualitzat la foto del seu perfil
4 de Sep. de 2022
Maria Borja Rodríguez ha actualitzat el seu perfil
4 de Sep. de 2022
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.