Els equips impulsors del centre estan formats per docents que voluntàriament lideraran els processos de canvi en el propi centre. D’aquesta manera, el pes i sostenibilitat dels processos no dependran dels càrrecs interns ni de l’assessorament del programa.
Els objectius d'un equip impulsor del centre són:
- Assegurar que el centre tingui una visió del canvi ben alineada amb el marc d’escola avançada.
- Transferir al centre educatiu els debats, acords, experiències i documents que es generin a la xarxa.
- Garantir que l’equip directiu avala i reforça el procés de transformació, no deixant-se endur per les necessitats de gestió del dia a dia.
- Impulsar les principals iniciatives estratègiques acordades en cada moment.
- Assegurar que les accions al centre estan alineades amb la visió del canvi i l’objectiu de transformació, evitant que iniciatives diferents es solapin o neutralitzin.
- Facilitar la comunicació entre els agents i ajudar a resoldre conflictes entre les iniciatives.
- Detectar els triomfs i el èxits assolits i celebrar-los!
- Mantenir els processos de canvi, garantir l'acompliment de les etapes i el calendari.
- Rebre formació i compartir-la amb la resta del claustre.
L’equip impulsor no té una direcció jeràrquica. És un equip en el sentit ple de la paraula, tot i que pot haver-hi un representant a qui recórrer per a facilitar la comunicació amb tot el centre. Aquest representant o enllaç de la xarxa és qui assistiria a les trobades de les xarxes territorials.
Haurà de mantenir una comunicació estreta amb l’equip directiu, però no de dependència.
A mode d’orientació recomanem que l’equip impulsor estigui format pel 15% del claustre, però serà cada centre el que determinarà el nombre i la configuració de l’equip impulsor que millor s’adapti a les funcions i objectius d’aquest.