Conferència Espiral d’indagació, xarxes educatives i escoles com a organitzacions que aprenen. Dr. Linda Kaser & Dr. Judy Halbert
El passat 14 de gener, en l’acte de presentació del Laboratori de Transformació educativa de la Direcció General d’Innovació,Recerca i Cultura Digital, va tenir lloc a CosmoCaixa Barcelona la conferència de Linda Kaser i Judy Halbert ”Espiral d’indagació, xarxes educatives i escoles com a organitzacions que aprenen”.
Compartim l’enregistrament de la conferència en Català i en Anglès.
Judy Halbert i Linda Kaser són co-líders de les de les xarxes d’indagació i educació indígena NOIIE (Networks of Inquiry and Indigenous Education), de British Columbia, Canadà (www.noii.ca).
Com a professores universitàries, dissenyen i imparteixen anualment el màster de direcció TELP, Transformative Educational Leadership Program, a la Universitat de British Columbia.
Han estat professores, directores, líders de districte i assessores de política educativa del Ministeri d'Educació en les àrees de lideratge innovador, canvi sistèmic, educació rural, alfabetització i educació aborigen. Són les representants canadenques del programa de recerca internacional de l’OCDE sobre Entorns d’aprenentatge innovadors (ILE).
Kaser i Halbert són coautores de Spirals of Inquiry (2013), Leadership Mindsets: Innovation and Learning in the Transformation of Schools (2009), i amb Helen Timperley, A Framework for Transforming Learning in Schools: Innovation and the Spiral of Inquiry (2014).
Han treballat àmpliament amb grups de lideratge a la Colúmbia Britànica i també a Gal·les, Austràlia, Nova Zelanda i Anglaterra. Es comprometen profundament per a aconseguir equitat i qualitat educativa per a tots els estudiants.
Al llarg d'aquests 20 anys de xarxes NOIIE han vist el seu treball, Spiral of Inquiry Playbook, traduït a diversos idiomes, entre ells, el Català, gràcies a la traducció que Escola Nova 21 va posar a l'abast de tot el professorat del programa i que la Conselleria d'Educació va enviar en PDF a tots els centres de Catalunya sostinguts amb fons públics, juntament amb la Rúbrica de canvi.
Han ofert l'Espiral d'indagació a escoles, mestres, i també a tot el sistema. A British Columbia, un 60% de les escoles fa servir l'Espiral d'Indagació com a eina de millora dels aprenentatges de tots els alumnes i com a bastida d'aprenentatge professional docent. En un dels districtes escolars de British Columbia, el districte de "Delta", l'Espiral d'indagació és utilitzada pel 100%de les escoles, tant a nivell micro, d'aula, com a nivell messo, de centre, i com a nivell macro, de tot el sistema, la qual cosa vol dir que el propi districte fa una espiral d'indagació anualment per a la millora del sistema. Això demostra que, més que una eina, és una mentalitat, una bastida de pensament, que té el poder de convertir els educadors i els policy makers en líders del sistema. Com defensen i demostren Kaser i Halbert, un líder del sistema és qualsevol educador, no importa el seu rol, compromès amb l'equitat educativa i amb la millora dels aprenentatges de tots els alumnes, perquè passin l'etapa amb DIGNITAT, PROPÒSIT i OPCIONS.
L'any passat la seva gran tasca per la transformació educativa a British Columbia va estar distingida amb el premi CMOLIK Prize dotat amb 100.000 dòlars.
El passat mes de gener van participar en el Congrés Internacional ICSEI2020 on han presentat un Simposi internacional sobre l'Espiral d'Indagació arreu del món, amb la participació de cinc països, Canadà, Suècia, Regne Unit, Austràlia, Nova Zelanda i també Catalunya.