Expectatives

Una expectativa és una anticipació, una previsió del que és més probable que succeeixi. Quan les expectatives no es compleixen, sentim decepció.

A propòsit d’Escola Nova 21 algunes persones em comenten: “Heu generat massa expectatives i no les podreu complir.”

Doncs tot dependrà del lloc on les persones hagin dipositat les seves expectatives. Si les dipositem en allò que faran els altres, tindrem poc control sobre els resultats. Si pensem que Escola Nova 21 -o qualsevol altra iniciativa de transformació educativa- resoldrà els nostres problemes, transformarà el nostre centre o fonamentarà les pràctiques... doncs, estem en una situació de dependència. Segur que sentirem una decepció, tard o d’hora.

A mi em sembla que cal situar les expectatives sobre el que un mateix pot fer o assumir.

Qui tingui expectatives altes sobre el programa, que les tingui sobre el que ell mateix és capaç de fer a partir del que el programa proposa. Si us governeu a vosaltres mateixos no hi ha decepció possible: ajustareu possibilitats a expectatives. Les xarxes locals, els espais de reflexió, el marc d’escola avançada o aquesta xarxa d’intercanvi i acompanyament són eines, no solucions a cap repte o dificultat.

L’èxit de les eines depèn de qui les empunya. Esmoleu-les i segueu arran.

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Els comentaris estan tancats

Comentaris

  • i en aquest camí vers l'horitzó comú ni la boira, ni la foscor, ni per moments els dubte ens impediran veure. Tampoc les expectatives esdevindran al·lucinacions dissuassòries. Caminem vers un horitzó que ens transforma ho sabem. Per això aprenem sempre a cada pas.
    Per un moment tanco els ulls i respiro en un exercici d'autogovern, llavors amb certa calma i il·lusió recordo allò que deia algú que mai ha parat de caminar vers horitzó de transformació:
    "para aprender de forma eficaz hace falta tener deseos de hacerlo, tener los ojos abiertos para ver, la mente despierta para analizar, el corazón dispuesto para asimilar lo aprendido y los brazos prestos para aplicarlo. Todo habla en la escuela. Hace falta saber escuchar y saber analizar lo que se ha escuchado... Y si no existen preguntas no se buscarán las respuestas. La escuela avanza por preguntas.
    Miguel Ángel Santos Guerra. "La escuela que aprende".
    • Gràcies pel comentari. Tenir desig de canvi, els ulls oberts, la ment desperta, el cor disposat i els braços a punt... Moltes coses per fer, oi? A veure si ens en sortim!
This reply was deleted.

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Violeta Roca Postigo ha actualitzat la foto del seu perfil
Dimarts
Judith Sacristán de Andrés ha actualitzat el seu perfil
2 de Jul.
Manuel Lapeña Rodríguez ha actualitzat el seu perfil
25 de Jun.
MIREIA XORTÓ PRADOS ha fet amistat amb Equip Transformació Educativa i Laura Jiménez
17 de Jun.
MªJosep Beltri Alonso ha actualitzat el seu perfil
8 de Jun.
Mercè Mas i Ferrer ha publicat a Punt de trobada de Xarxes per al canvi
2 de Jun.
Equip Administració ha publicat un
27 de May.
Marc Bonet Marcet ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
24 de May.
Marjo Fdez Mostaza i Begonya Folch ja són amics!
21 de May.
Anna Perez i Begonya Folch ja són amics!
15 de May.
Anna Perez ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
14 de May.
Xavier Sole i Gemma Juncà EStragués s'han unit a Xarxes de transformació educativa
13 de May.
Xavier Sole ha actualitzat el seu perfil
13 de May.
Marjo Fdez Mostaza ha actualitzat la foto del seu perfil
12 de May.
Marjo Fdez Mostaza ha actualitzat el seu perfil
12 de May.
Estel Marín Cos i Marjo Fdez Mostaza s'han unit a Xarxes de transformació educativa
12 de May.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.