Sobre la visió de centre

La visió de centre hauria de ser una imatge vívida i creïble de l’estat futur ideal del nostre centre. Una qüestió fàcil d’enunciar i difícil de crear!

Tanmateix, la força de la visió no radica tant en una concreció molt precisa d’aquest estat, sinó més aviat en un conjunt de propostes compartides que puguin articular les accions i els canvis que volem portar a terme. Una concreció del propòsit, les pràctiques, l’avaluació i l’organització de la nostra escola.

La visió, per descomptat, aterra els valors de la nostra escola, en depèn directament. Uns valors que han de ser majoritàriament compartits i alineats amb les finalitats del sistema educatiu i els currículums, no cal dir-ho. La cultura d’un centre és l’expressió d’un ecosistema de valors, explícits o implícits.

La creació de la visió és una bona eina per abordar els valors i somiar un futur ideal, però no oblidem que la visió sempre és instrumental: és una eina per a la transformació. La visió serveix, doncs, per orientar els canvis i promoure la creació de nous comportaments i noves formes de pensar la nostra escola.

Tinguem present, tanmateix, que la visió no és tan important com la motivació per aconseguir-la. La visió és una referència, però el més decisiu és la força motriu (els experts en diuen driving force), que és la que fa que es produeixi el canvi. Si saps on anar, però no tens benzina... poques transformacions substantives faràs!

Molts centres de la mostra estan treballant en això i és verdaderament apassionant seguir aquests moments de reflexió i debat, de fonamentació i discrepància, de replantejament i acceptació. En aquest sentit, em sento molt afortunat de poder acompanyar aquests moments i n’estic profundament agraït.

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!

Join Transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Josefina Surina Gelis ara és membre de "Transformació educativa".
12 de Jul.
Pere Casals i Padró ara és membre de "Transformació educativa".
11 de Jul.
Jordina Roig Barbena ara és membre de "Transformació educativa".
13 de Jun.
Olga Torija, Anna Vázquez i Roger Casas de Matos s'han unit Transformació educativa
10 de Jun.
Carme Forn ara és membre de "Transformació educativa".
9 de Jun.
A Boris Mir li agrada la publicació feta a Infografia Els 7 Principis de l'aprenentatge per Begonya Folch
30 de May.
Begonya Folch ha publicat un
26 de May.
La publicació del blog Begonya Folch ha estat destacada
26 de May.
A Begonya Folch li agrada la publicació feta a Entrevista al Professor Andy Hargreaves per Begonya Folch
26 de May.
A Boris Mir li agrada la publicació feta a Interview with Professor Andy Hargreaves per Begonya Folch
1 de May.
Jordi Mas i Parcerisa ha actualitzat el seu perfil
25 de Abr.
Begonya Folch ha publicat un
24 de Abr.
Begonya Folch ha publicat un
19 de Abr.
Helena Salvador Molinet ha actualitzat el seu perfil
2 de Abr.
Antonio Ruiz Casado ha actualitzat el seu perfil
30 de Mar.
Esteve Juanola ara és membre de "Transformació educativa".
26 de Mar.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.