Les nostres diferències són una fortalesa

Les escoles que formem part del programa tenim diferències. Diferents titularitats, diferents contextos socials, diferents projectes educatius de centre, diferents metodologies, equipaments desiguals... No neguem la complexitat, les diferències, les desigualtats.

Però hem decidit voluntàriament treballar plegats per la transformació educativa. No siguem ingenus, però siguem honestos en aquest aliança. Crec fermament que ens fa més forts compartir les fortaleses que confrontar les diferències.

Les 25 escoles impulsores, que bé podem exemplificar una mostra d’aquestes diferències, així ho vam decidir en iniciar aquest camí, ja fa temps, abans que tot es posés en marxa.

Fins i tot vam fer una estada junts, dos dies a l’estiu, i vam posar damunt la taula les nostres diferències. Totes vam coincidir en el desig de compartir i d’aprendre plegats, més enllà de les nostres diferències. Crec que puc dir, en nom de totes, que aquesta aliança ens ha fet escoles més fortes i més sàvies. Naturalment que tenim diferències, però també tenim molts interessos compartits.

Sincerament penso que les escoles sou en aquesta xarxa amb el mateix propòsit compartit: sumar esforços per millorar la qualitat de l'educació que oferim a totes les escoles. Treballem, doncs, per la nostra escola amb les altres escoles, mai contra les altres escoles. En franca col·laboració, en aquest model basat en l’aprenentatge compartit entre els centres que formen les xarxes que estem constituint per tot Catalunya. Si així ho fem, serem imparables. :)

Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!

Join Transformació educativa

Els comentaris estan tancats

Comentaris

  • M'ha agradat molt aquest escrit i sobretot que es parli positivament de la diferència. Si anem cap a un mateix model, no anirem bé. Si tots fem el mateix, no ens podrem enriquir de les nostres experiències particulars. Mai podríem fer el mateix perquè cada escola és sempre un món però tot i així hem d'evitar intentar anar cap a un model únic. Fa temps, vaig veure com en algunes ZER tenien com un dels objectius anar unificant les metodologies de tots els centres que la formaven. Ho vaig trobar un greu error. La gràcia de ser una ZER no era només poder compartir especialistes, que els alumnes es relacionessin amb més criatures de la seva edat, o tenir descomptes quan feien sortides, penso que la gràcia era també intercanviar experiències, compartir alguns projectes però de cap manera unificar totalment la metodologia general i els mètodes d'avaluació. Espero que amb l'Escola 21 tinguem la possibilitat de conèixer moltes experiències personals, enriquir-nos i adoptar o simplement provar algunes coses que pensem que ens poden anar bé i que siguin una ajuda dins del nostre model d'escola, però sempre per enfortir el nostre model propi, no per unificar.
    • Gràcies per la reflexió, Anna.
      M'agrada pensar que som com un ecosistema, es a dir conjunt d'organismes vius (escoles) i el medi físic on es relacionen (comunitat d'Escola Nova 21). I que aquestes relacions que establim ens enriqueixen i fan créixer junts. En efecte, junts però sense uniformitzar!

      En educació, les poques coses que sabem, les sabem entre tots.
      .
This reply was deleted.

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Àngels Martínez Corella i Marta Padrós Soler ja són amics!
Fa 2 hores
A Equip Transformació Educativa li agrada la publicació feta a Lideratge amb compassió per a un sentiment de pertinença, segon webinar de Kathryn Riley i Manuela Mendoza per Equip Transformació Educativa
ahir
Equip Transformació Educativa ha publicat un
ahir
A Boris Mir li agrada la publicació feta a Com és una escola on tothom sent que hi pertany? Webinar de Kathryn Riley per Equip Transformació Educativa
Divendres
Violeta Roca Postigo i Begonya Folch ja són amics!
3 de Feb.
A ÀNGELS NADAL MASFERRER li agrada la publicació feta a Com és una escola on tothom sent que hi pertany? Webinar de Kathryn Riley per Equip Transformació Educativa
1 de Feb.
ÀNGELS NADAL MASFERRER ha actualitzat la foto del seu perfil
29 de Ene.
ÀNGELS NADAL MASFERRER ha actualitzat la foto del seu perfil
29 de Ene.
ÀNGELS NADAL MASFERRER ha actualitzat el seu perfil
29 de Ene.
ÀNGELS NADAL MASFERRER ha deixat un comentari a Mur de comentaris de tota la xarxa
29 de Ene.
Sergi Arxé i Xarxa digital EscolaNova21 ja són amics!
28 de Ene.
A Equip Transformació Educativa li agrada la publicació feta a Com és una escola on tothom sent que hi pertany? Webinar de Kathryn Riley per Equip Transformació Educativa
28 de Ene.
Equip Transformació Educativa ha publicat un
27 de Ene.
Jordi Bayó Berch ha actualitzat la foto del seu perfil
20 de Ene.
Sheila ara és membre de "Transformació educativa".
15 de Dic. de 2020
Natalia Parrado diaz i Vanessa Muntané Jiménez s'han unit a Transformació educativa
11 de Dic. de 2020
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.