Blog de la comunitat

Les nostres diferències són una fortalesa

Les escoles que formem part del programa tenim diferències. Diferents titularitats, diferents contextos socials, diferents projectes educatius de centre, diferents metodologies, equipaments desiguals... No neguem la complexitat, les diferències, les desigualtats.

Però hem decidit voluntàriament treballar plegats per la transformació educativa. No siguem ingenus, però siguem honestos en aquest aliança. Crec fermament que ens fa més forts compartir les fortaleses que confrontar les diferències.

Les 25 escoles impulsores, que bé podem exemplificar una mostra d’aquestes diferències, així ho vam decidir en iniciar aquest camí, ja fa temps, abans que tot es posés en marxa.

Fins i tot vam fer una estada junts, dos dies a l’estiu, i vam posar damunt la taula les nostres diferències. Totes vam coincidir en el desig de compartir i d’aprendre plegats, més enllà de les nostres diferències. Crec que puc dir, en nom de totes, que aquesta aliança ens ha fet escoles més fortes i més sàvies. Naturalment que tenim diferències, però també tenim molts interessos compartits.

Sincerament penso que les escoles sou en aquesta xarxa amb el mateix propòsit compartit: sumar esforços per millorar la qualitat de l'educació que oferim a totes les escoles. Treballem, doncs, per la nostra escola amb les altres escoles, mai contra les altres escoles. En franca col·laboració, en aquest model basat en l’aprenentatge compartit entre els centres que formen les xarxes que estem constituint per tot Catalunya. Si així ho fem, serem imparables. :)

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • M'ha agradat molt aquest escrit i sobretot que es parli positivament de la diferència. Si anem cap a un mateix model, no anirem bé. Si tots fem el mateix, no ens podrem enriquir de les nostres experiències particulars. Mai podríem fer el mateix perquè cada escola és sempre un món però tot i així hem d'evitar intentar anar cap a un model únic. Fa temps, vaig veure com en algunes ZER tenien com un dels objectius anar unificant les metodologies de tots els centres que la formaven. Ho vaig trobar un greu error. La gràcia de ser una ZER no era només poder compartir especialistes, que els alumnes es relacionessin amb més criatures de la seva edat, o tenir descomptes quan feien sortides, penso que la gràcia era també intercanviar experiències, compartir alguns projectes però de cap manera unificar totalment la metodologia general i els mètodes d'avaluació. Espero que amb l'Escola 21 tinguem la possibilitat de conèixer moltes experiències personals, enriquir-nos i adoptar o simplement provar algunes coses que pensem que ens poden anar bé i que siguin una ajuda dins del nostre model d'escola, però sempre per enfortir el nostre model propi, no per unificar.
    • Gràcies per la reflexió, Anna.
      M'agrada pensar que som com un ecosistema, es a dir conjunt d'organismes vius (escoles) i el medi físic on es relacionen (comunitat d'Escola Nova 21). I que aquestes relacions que establim ens enriqueixen i fan créixer junts. En efecte, junts però sense uniformitzar!

      En educació, les poques coses que sabem, les sabem entre tots.
      .
This reply was deleted.

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.