Resum en català del document "Practitioner's Lexicon"

3701225176?profile=RESIZE_710x

L’alumnat és el centre de l’aprenentatge” és un dels set principis transversals de l’aprenentatge que orienten la creació dels entorns d’aprenentatge del s.XXI. Segons el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent, els sistemes educatius han de donar una resposta a cada aprenent individual i únic: qui són i què necessiten en cada moment. Tanmateix, cal tenir clar què és i què NO és, què implica i què NO implica el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent

El document Practitioner’s Lexicon. What is meant by key terminology publicat a Education Reimagined, és un document molt útil a l’hora de definir què és l’aprenentatge centrat en l’aprenent i és per això que he fet una traducció-resum del document, que vull compartir en aquest espai.

3701229940?profile=RESIZE_710x

De l'escola centrada en l'escola es passa a l'escola centrada en l'aprenent.

3701249194?profile=RESIZE_710x

De la rutina es passa a la complexitat.

Hi ha hagut, doncs, un canvi de paradigma: de l’aprenentatge centrat en l’escola a l’aprenentatge centrat en l’aprenent. La pregunta clau del primer és “Com podem fer aquesta escola més eficient i efectiva en la seva tasca d’escolaritzar els infants?”, mentre que el segon s’interroga sobre “Qui és l’aprenent i què pot ajudar cada aprenent en el seu aprenentatge?”. Així, doncs, aquest resum us servirà per copsar les principals diferències entre ambdós paradigmes, quant a: on o amb qui s’esdevé l’aprenentatge; com es fa l’educació; com es defineixen els aprenents; on rau el focus; qui s’adapta; quins són els ritmes i l’assoliment; i com es perceben les excepcions.

També hi trobareu l’explicació a un seguit de supòsits del paradigma: supòsits sobre l’APRENENT, sobre EL SISTEMA EDUCATIU i sobre QUÈ ÉS I QUÈ POT SER L’APRENENTATGE.

Finalment, es defineixen els cinc elements que interactuen en els models educatius d’aprenentatge centrat en l’aprenent: l’agència de l’aprenent; l’aprenentatge social (Socially-embedded learning); les diferències entre “personalitzat”, “rellevant” i “contextualitzat”; l’ampliació d’espais d’aprenentatge; i el model competencial.3701255434?profile=RESIZE_710x

Confiem que aquest resum en català us pugui ser ben útil.

RESUM _PRACTITIONER'S LEXICON. WHAT IS MEANT BY KEY TERMINOLOGY._.pdf

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!

Join Transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Núria Ballester Torrens ara és membre de "Transformació educativa".
Diumenge
Helena Salvador Molinet ha actualitzat el seu perfil
Diumenge
Helena Salvador Molinet ha actualitzat la foto del seu perfil
Diumenge
Victoria Eugenia Ibáñez i Ivan Clot Massons ja són amics!
Dijous
David Pagès C, Jessè Cabré Margalef i Jessè Cabré Margalef s'han unit Transformació educativa
Dijous
Anna Trabal i Ivan Clot Massons ja són amics!
Dijous
Minerva de la Calle Alaminos i Raquel Casas Agustí ja són amics!
10 de Oct.
Noa Padín Pujoldevall i Ivan Clot Massons ja són amics!
9 de Oct.
Laura Rodríguez Marqués ha actualitzat el seu perfil
3 de Oct.
INÈS CARRASCO PASCUAL i Boris Mir ja són amics!
23 de Sep.
Inés Rosado Valdivia ha actualitzat la foto del seu perfil
20 de Sep.
Inés Rosado Valdivia i Begonya Folch ja són amics!
20 de Sep.
Ana Recio Cruz, Aleix Vila Jiménez, MªJosep Beltri Alonso i 13 més, s'han unit a Transformació educativa
19 de Sep.
Esther M C i Gemma González Martínez s'han unit a Transformació educativa
15 de Sep.
Equip Administració i Judith Sacristán de Andrés ja són amics!
14 de Sep.
Beatriz Martín i Begonya Folch ja són amics!
14 de Sep.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.