3701225176?profile=RESIZE_710x

L’alumnat és el centre de l’aprenentatge” és un dels set principis transversals de l’aprenentatge que orienten la creació dels entorns d’aprenentatge del s.XXI. Segons el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent, els sistemes educatius han de donar una resposta a cada aprenent individual i únic: qui són i què necessiten en cada moment. Tanmateix, cal tenir clar què és i què NO és, què implica i què NO implica el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent

El document Practitioner’s Lexicon. What is meant by key terminology publicat a Education Reimagined, és un document molt útil a l’hora de definir què és l’aprenentatge centrat en l’aprenent i és per això que he fet una traducció-resum del document, que vull compartir en aquest espai.

3701229940?profile=RESIZE_710x

De l'escola centrada en l'escola es passa a l'escola centrada en l'aprenent.

3701249194?profile=RESIZE_710x

De la rutina es passa a la complexitat.

Hi ha hagut, doncs, un canvi de paradigma: de l’aprenentatge centrat en l’escola a l’aprenentatge centrat en l’aprenent. La pregunta clau del primer és “Com podem fer aquesta escola més eficient i efectiva en la seva tasca d’escolaritzar els infants?”, mentre que el segon s’interroga sobre “Qui és l’aprenent i què pot ajudar cada aprenent en el seu aprenentatge?”. Així, doncs, aquest resum us servirà per copsar les principals diferències entre ambdós paradigmes, quant a: on o amb qui s’esdevé l’aprenentatge; com es fa l’educació; com es defineixen els aprenents; on rau el focus; qui s’adapta; quins són els ritmes i l’assoliment; i com es perceben les excepcions.

També hi trobareu l’explicació a un seguit de supòsits del paradigma: supòsits sobre l’APRENENT, sobre EL SISTEMA EDUCATIU i sobre QUÈ ÉS I QUÈ POT SER L’APRENENTATGE.

Finalment, es defineixen els cinc elements que interactuen en els models educatius d’aprenentatge centrat en l’aprenent: l’agència de l’aprenent; l’aprenentatge social (Socially-embedded learning); les diferències entre “personalitzat”, “rellevant” i “contextualitzat”; l’ampliació d’espais d’aprenentatge; i el model competencial.3701255434?profile=RESIZE_710x

Confiem que aquest resum en català us pugui ser ben útil.

RESUM _PRACTITIONER'S LEXICON. WHAT IS MEANT BY KEY TERMINOLOGY._.pdf

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Francesc Domingo Rigol ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
Dilluns
NÚRIA VILA PLADEVALL ha actualitzat la foto del seu perfil
21 de Feb.
Sol Jiménez ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
19 de Feb.
Mireia Carré Trias i Lourdes Resina Martos s'han unit a Xarxes de transformació educativa
17 de Feb.
Elena Ferreiro Nieto ha actualitzat el seu perfil
10 de Feb.
Elena Ferreiro Nieto ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
7 de Feb.
Alba Lorenzo Giménez ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
6 de Feb.
Victoria Eugenia Ibáñez ha deixat un comentari a Mur de comentaris de tota la xarxa
5 de Feb.
Gema Prieto Esteban i Judith Sacristán de Andrés ja són amics!
5 de Feb.
Elisabet Dávila Faúndez, Laura Asensio Fadrique, FELICIDAD MANZANEDA VIVO i 2 més, s'han unit a Xarxes de transformació educativa
4 de Feb.
Ana M. García Berridi ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
3 de Feb.
CARLA DABAU PADROSA, Carles Sadurní Sol, Marta Gimeno Valles i 6 més, s'han unit a Xarxes de transformació educativa
31 de Ene.
Lola Quirant Marco ha actualitzat el seu perfil
29 de Ene.
Lluís Garcia Mur ha comentat en esdeveniment Xarxa 20 Sessió 16 Fundació Miró de Anna Trabal en #XxCanvi20 Sants - Montjuïc Marina del Port
28 de Ene.
Lluís Garcia Mur y Anna Trabal van a Xarxa 20 Sessió 16 Fundació Miró
28 de Ene.
Anna Trabal ha publicat un a #XxCanvi20 Sants - Montjuïc Marina del Port
28 de Ene.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.