Resum en català del document "Practitioner's Lexicon"

3701225176?profile=RESIZE_710x

L’alumnat és el centre de l’aprenentatge” és un dels set principis transversals de l’aprenentatge que orienten la creació dels entorns d’aprenentatge del s.XXI. Segons el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent, els sistemes educatius han de donar una resposta a cada aprenent individual i únic: qui són i què necessiten en cada moment. Tanmateix, cal tenir clar què és i què NO és, què implica i què NO implica el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent

El document Practitioner’s Lexicon. What is meant by key terminology publicat a Education Reimagined, és un document molt útil a l’hora de definir què és l’aprenentatge centrat en l’aprenent i és per això que he fet una traducció-resum del document, que vull compartir en aquest espai.

3701229940?profile=RESIZE_710x

De l'escola centrada en l'escola es passa a l'escola centrada en l'aprenent.

3701249194?profile=RESIZE_710x

De la rutina es passa a la complexitat.

Hi ha hagut, doncs, un canvi de paradigma: de l’aprenentatge centrat en l’escola a l’aprenentatge centrat en l’aprenent. La pregunta clau del primer és “Com podem fer aquesta escola més eficient i efectiva en la seva tasca d’escolaritzar els infants?”, mentre que el segon s’interroga sobre “Qui és l’aprenent i què pot ajudar cada aprenent en el seu aprenentatge?”. Així, doncs, aquest resum us servirà per copsar les principals diferències entre ambdós paradigmes, quant a: on o amb qui s’esdevé l’aprenentatge; com es fa l’educació; com es defineixen els aprenents; on rau el focus; qui s’adapta; quins són els ritmes i l’assoliment; i com es perceben les excepcions.

També hi trobareu l’explicació a un seguit de supòsits del paradigma: supòsits sobre l’APRENENT, sobre EL SISTEMA EDUCATIU i sobre QUÈ ÉS I QUÈ POT SER L’APRENENTATGE.

Finalment, es defineixen els cinc elements que interactuen en els models educatius d’aprenentatge centrat en l’aprenent: l’agència de l’aprenent; l’aprenentatge social (Socially-embedded learning); les diferències entre “personalitzat”, “rellevant” i “contextualitzat”; l’ampliació d’espais d’aprenentatge; i el model competencial.3701255434?profile=RESIZE_710x

Confiem que aquest resum en català us pugui ser ben útil.

RESUM _PRACTITIONER'S LEXICON. WHAT IS MEANT BY KEY TERMINOLOGY._.pdf

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!

Join Transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Magdalena Urgell Suñé i Carme Vicens Andrés ja són amics!
Dimarts
Rubèn Pineda ha actualitzat el seu perfil
20 de Sep.
Elena Alonso Alins ha actualitzat el seu perfil
19 de Sep.
Joaquim Fonoll, Nacho Cáncer Garza, Xavier i 20 més, s'han unit a Transformació educativa
19 de Sep.
Noemí Royes Rodríguez ha actualitzat el seu perfil
5 de Sep.
Antonio Ruiz Casado ha actualitzat el seu perfil
1 de Sep.
Begonya Folch ha deixat un comentari a Mur de comentaris de tota la xarxa
16 de Ago.
Alba Aguilar Vázquez ara és membre de "Transformació educativa".
16 de Ago.
Irene Marqués Juncà ha actualitzat la foto del seu perfil
1 de May.
Cristina Bertran Culla i Begonya Folch ja són amics!
27 de Mar.
Begonya Folch commented on Begonya Folch's blog post Barcelona-Vancouver: Xarxes per al canvi al Simposi NOIIE2019 in Punt de trobada de Xarxes per al canvi
26 de Mar.
Ares ara és membre de "Transformació educativa".
20 de Mar.
ÀNGELS NADAL MASFERRER i Begonya Folch ja són amics!
1 de Mar.
A Nina Pascual li agrada la publicació feta a Com és una escola on tothom sent que hi pertany? Webinar de Kathryn Riley per Equip Transformació Educativa
25 de Feb.
A Nina Pascual li agrada la publicació feta a Lideratge amb compassió per a un sentiment de pertinença, segon webinar de Kathryn Riley i Manuela Mendoza per Equip Transformació Educativa
25 de Feb.
Àngels Martínez Corella i Marta Padrós Soler ja són amics!
25 de Feb.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.