Resum en català del document "Practitioner's Lexicon"

3701225176?profile=RESIZE_710x

L’alumnat és el centre de l’aprenentatge” és un dels set principis transversals de l’aprenentatge que orienten la creació dels entorns d’aprenentatge del s.XXI. Segons el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent, els sistemes educatius han de donar una resposta a cada aprenent individual i únic: qui són i què necessiten en cada moment. Tanmateix, cal tenir clar què és i què NO és, què implica i què NO implica el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent

El document Practitioner’s Lexicon. What is meant by key terminology publicat a Education Reimagined, és un document molt útil a l’hora de definir què és l’aprenentatge centrat en l’aprenent i és per això que he fet una traducció-resum del document, que vull compartir en aquest espai.

3701229940?profile=RESIZE_710x

De l'escola centrada en l'escola es passa a l'escola centrada en l'aprenent.

3701249194?profile=RESIZE_710x

De la rutina es passa a la complexitat.

Hi ha hagut, doncs, un canvi de paradigma: de l’aprenentatge centrat en l’escola a l’aprenentatge centrat en l’aprenent. La pregunta clau del primer és “Com podem fer aquesta escola més eficient i efectiva en la seva tasca d’escolaritzar els infants?”, mentre que el segon s’interroga sobre “Qui és l’aprenent i què pot ajudar cada aprenent en el seu aprenentatge?”. Així, doncs, aquest resum us servirà per copsar les principals diferències entre ambdós paradigmes, quant a: on o amb qui s’esdevé l’aprenentatge; com es fa l’educació; com es defineixen els aprenents; on rau el focus; qui s’adapta; quins són els ritmes i l’assoliment; i com es perceben les excepcions.

També hi trobareu l’explicació a un seguit de supòsits del paradigma: supòsits sobre l’APRENENT, sobre EL SISTEMA EDUCATIU i sobre QUÈ ÉS I QUÈ POT SER L’APRENENTATGE.

Finalment, es defineixen els cinc elements que interactuen en els models educatius d’aprenentatge centrat en l’aprenent: l’agència de l’aprenent; l’aprenentatge social (Socially-embedded learning); les diferències entre “personalitzat”, “rellevant” i “contextualitzat”; l’ampliació d’espais d’aprenentatge; i el model competencial.3701255434?profile=RESIZE_710x

Confiem que aquest resum en català us pugui ser ben útil.

RESUM _PRACTITIONER'S LEXICON. WHAT IS MEANT BY KEY TERMINOLOGY._.pdf

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Miguel Angel Fernández Jiménez ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
Fa 43 minuts
Cristina SOLA Nadal ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
Dimarts
Rosa de la Fuente Castelló i Laura Jiménez ja són amics!
18 de Mar.
Laura Jiménez ha actualitzat la foto del seu perfil
18 de Mar.
Laura Jiménez i Equip Transformació Educativa ja són amics!
18 de Mar.
Elena Ferreiro Nieto ha actualitzat la foto del seu perfil
18 de Mar.
Elena Ferreiro Nieto i Equip Transformació Educativa ja són amics!
18 de Mar.
Lluïsa Alonso Calvo i Equip Transformació Educativa ja són amics!
18 de Mar.
Begonya Folch i Equip Transformació Educativa ja són amics!
18 de Mar.
Francesc Domingo Rigol i Equip Transformació Educativa ja són amics!
18 de Mar.
Equip Transformació Educativa i Rosa de la Fuente Castelló ja són amics!
18 de Mar.
A Equip Transformació Educativa li agrada la publicació feta a Més virtuals que mai, el viatge continua per Boris Mir
18 de Mar.
Elena Ferreiro Nieto ha actualitzat el seu perfil
17 de Mar.
Boris Mir comentari a Boris Mir 's entrada al bloc Més virtuals que mai, el viatge continua
17 de Mar.
Caridad Ruiz Martinez comentari a Boris Mir 's entrada al bloc Més virtuals que mai, el viatge continua
17 de Mar.
Mercedes Menchon ha publicat un estat
Moltes gràcies pel vostre suport. Som una gran comunitat.
16 de Mar.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.