3701225176?profile=RESIZE_710x

L’alumnat és el centre de l’aprenentatge” és un dels set principis transversals de l’aprenentatge que orienten la creació dels entorns d’aprenentatge del s.XXI. Segons el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent, els sistemes educatius han de donar una resposta a cada aprenent individual i únic: qui són i què necessiten en cada moment. Tanmateix, cal tenir clar què és i què NO és, què implica i què NO implica el paradigma educatiu de l’aprenentatge centrat en l’aprenent

El document Practitioner’s Lexicon. What is meant by key terminology publicat a Education Reimagined, és un document molt útil a l’hora de definir què és l’aprenentatge centrat en l’aprenent i és per això que he fet una traducció-resum del document, que vull compartir en aquest espai.

3701229940?profile=RESIZE_710x

De l'escola centrada en l'escola es passa a l'escola centrada en l'aprenent.

3701249194?profile=RESIZE_710x

De la rutina es passa a la complexitat.

Hi ha hagut, doncs, un canvi de paradigma: de l’aprenentatge centrat en l’escola a l’aprenentatge centrat en l’aprenent. La pregunta clau del primer és “Com podem fer aquesta escola més eficient i efectiva en la seva tasca d’escolaritzar els infants?”, mentre que el segon s’interroga sobre “Qui és l’aprenent i què pot ajudar cada aprenent en el seu aprenentatge?”. Així, doncs, aquest resum us servirà per copsar les principals diferències entre ambdós paradigmes, quant a: on o amb qui s’esdevé l’aprenentatge; com es fa l’educació; com es defineixen els aprenents; on rau el focus; qui s’adapta; quins són els ritmes i l’assoliment; i com es perceben les excepcions.

També hi trobareu l’explicació a un seguit de supòsits del paradigma: supòsits sobre l’APRENENT, sobre EL SISTEMA EDUCATIU i sobre QUÈ ÉS I QUÈ POT SER L’APRENENTATGE.

Finalment, es defineixen els cinc elements que interactuen en els models educatius d’aprenentatge centrat en l’aprenent: l’agència de l’aprenent; l’aprenentatge social (Socially-embedded learning); les diferències entre “personalitzat”, “rellevant” i “contextualitzat”; l’ampliació d’espais d’aprenentatge; i el model competencial.3701255434?profile=RESIZE_710x

Confiem que aquest resum en català us pugui ser ben útil.

RESUM _PRACTITIONER'S LEXICON. WHAT IS MEANT BY KEY TERMINOLOGY._.pdf

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Espai col·lectiu d'aportacions personals dels membres de la xarxa. 

Elisabet Rossell Pujós ha actualitzat la foto del seu perfil
Dimecres
María López i Cecília Mas Capdevila ja són amics!
Dimarts
Cristina ha actualitzat el seu perfil
Dilluns
Maria Isabel Díaz Mallo ha actualitzat la foto del seu perfil
13 de Ene.
Anna Palma ha actualitzat el seu perfil
12 de Ene.
Raquel Pina Lorén ha actualitzat el seu perfil
10 de Ene.
Monica Celia Urbano Redondo i Cristina Cabanach Mamé s'han unit a Xarxes de transformació educativa
10 de Ene.
Lola Alcázar Hidalgo i Marta Padrós Soler ja són amics!
9 de Ene.
Cristina Cabanach Mamé ha actualitzat el seu perfil
9 de Ene.
Dani Espresate Romero i Raquel Martínez Blasco ja són amics!
8 de Ene.
Iolanda Gras Samitier ha actualitzat la foto del seu perfil
8 de Ene.
Iolanda Gras Samitier ha actualitzat la foto del seu perfil
8 de Ene.
Iolanda Gras Samitier ha actualitzat la foto del seu perfil
8 de Ene.
Iolanda Gras Samitier ha actualitzat la foto del seu perfil
8 de Ene.
Iolanda Gras Samitier ha actualitzat la foto del seu perfil
8 de Ene.
Iolanda Gras Samitier ha actualitzat el seu perfil
8 de Ene.
Més...

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.