- ARONSON, E. i col (1978). The jigsaw classroom. Beverly Hills: CA Sage
-
AUSUBEL, D.; NOVAK, J.; HANESIAN, H. (1983). Psicología educativa: un punto de vista cognoscitivo. 2ª ed. México: Trillas
-
DOISÉ W. (1993). En LACASA, P. La construcción social del coneixement: desenvolupament i conflicte sociocognitivo. Una entrevista a Willem Doise. Infancia i aprenentatge, 61, p. 5-28
-
GÓMEZ, I. (1998). Bases teòriques d’una proposta didàctica per afavorir la comunicació a l’aula. En: JORBA, J.; GÓMEZ, I.; PRAT, À. (eds). Parlar i escriure per aprendre. Ús de la llengua en situació d’ensenyament-aprenentatge des de les àrees curriculars. Barcelona. ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona.
-
JOHNSON, ROGER T.; JOHNSON, DAVID W.; HOLUBEC EDYTHE J. (1999): L’aprenentatge cooperatiu en l’aula. Barcelona: Paidós Educador.
- JOHNSON, ROGER T.; JOHNSON, DAVID W. (2016): La evaluación del trabajo cooperativo. Cómo mejorar la evaluación individual a través del grupo. Ediciones SM 2014
-
JORBA, J. SANMARTI, N. (1994): Enseñar, aprender i evaluar: un procés de regulació continua. Propuesta didàctica para les áreas de ciències de la naturaleza i matemáticas. Document policopiat. MEC
-
JORBA, J., CASELLAS, E. (1996): La regulació i l’autoregulació dels aprenentatges. Barcelona: ICE de la UAB
-
JORBA, J., SANMARTI, N. (1993). La función pedagógica de la avaluació. Aula, 20, 20-30.
-
KAGAN, S. (1985a). Dimensions of cooperative classroom structures, A: R. SLAVIN i cols. (eds), op. cit., pp. 67-96
-
KAGAN, S. (1985b).Learning to cooperative, A: R. SLAVIN i cols. (eds), op. cit., pp. 365-370
-
MERCER, N. (1997). La construcción guiada del coneixement. El habla de professors i alumnes. Barcelona: Paidós
-
MUGNY, G. i DOISÉ W. (1983). La construcción social de la inteligencia. México (D.F.) : Trillas
-
NOVAK, J.D., GOWIN, D.B. (1988) : Aprendiendo a aprender. Barcelona: Martinez Roca
-
NUNZIATI, G. (1990): Pour construire un dispositif d’evaluation formatrice. Cahiers pédagogiques.
-
OVEJERO, A. (1990): L’aprenentatge cooperatiu. Una alternativa eficaz a la enseñanza tradicional. Barcelona: PPU
-
OVEJERO BERNAL, A. (2000): Aprenentatge cooperatiu: Un eficaz instrumento de treball en les escuelas multiculturale i multiétnicas del siglo XXI. R.E.I.P.S., vol 1, nº 1, abril.
-
PALINCSAR, A.; BROWN, A. (1984). Reciprocal Teaching of comprehension-fodtering and metacognitive strategies. Cognition and Instruction, 1; 117-175
-
PALINCSAR, A.; HERRENHOHL, R. (1999). Designing Collaborative Contexts: Lessons from three research programs. A: O’DONELL, A; KING, A. Cognitive Prespectives on Peer Learning. Mahwah, NJ: Lawrance Earlbaum Associates, Inc.
-
PALLARÉS, M. (1993): Tècniques de grup para educadores. Madrid: Publicaciones ICCE
-
PERRET-CLERMONT, A. N. (1984). La construcción de la inteligencia de la interacción social: aprendiendo con los companys. Madrid: Visor, DL
-
PIAGET, J. (1970) Structuralism. New York: Basic Books
PUJOLÀS, P, (2001). Atención a la diversidad i aprenentatge cooperatiu en la educación obligatoria. Archidona (Malaga): Ediciones Aljibe
-
PUJOLÀS, P, (2002). “Enseñar juntos a alumnes diversos es possible” . Cuadernos de Pedagodía, 317, octubre, pp. 84-87
-
RUÉ, J (1989b). El treball cooperatiu por grups . Cuadernos de Pedagodía, 170, maig, pp. 18-21
-
RUÉ, J. (1991) : El treball cooperatiu. L’organització social de l’ensenyament i l’aprenentatge. Barcelona: Barcanova.
-
RUÉ, J. (1999). “La autoevaluación. Procedimientos i metodología desarrollados en Cataluña”. Cuadernos de Pedagogía, 283, 50-53.
-
SALOMON, G. & GLOBERSON, T. (1989): When teams do not function the way they ought to. International journal of Education Research, 13, 89-99
-
SANMARTÍ, N. (1998). La avaluació de los aprenentatges. A: Gairin, J. & Sanmartí, N. (1998) La avaluació institucional. Ministerio Educación. Argentina.
-
SANMARTÍ, N (2001). Avaluación para aprender. (Monográfico), Temáticos Escuela Española, 2, 4-25.
- SANMARTÍ, N (2017). 10 Ideas Clave. Evaluar para aprender. Barcelona. Editorial Graó
-
SERRANO, J. M. i GONZALEZ-HERRERO, M. E. (1996): Cooperar para aprender ¿Cómo implementar l’aprenentatge cooperatiu en l’aula? Múrcia. DM.
-
SHARAN, S i SHARAN, I. (1976). Small group teaching. Englewood Cliffs, NJ, Educational Technology Publications.
-
SLAVIN, R. i cols. (1984). Combining cooperative learning and individualized instruction: Effects on student mathematics achievement, attitudes, and behaviours. Elementary Scholl J., 84, pp. 409-422
-
SLAVIN, R. (1996): Research on cooperative learning and achievement. Contemporary Educational Psychology, 21, 43-69
-
SLAVIN, R (1980). Cooperative Learning. Review of Educational Research, Vol. 50, Núm. 2 315-342
-
VIGOTSKY, L.S. (1934). Aprenentatge i desenvolupament intelectual en la edad escolar. A LURIA, LEONTIEV i VIGOTSKY. Psicología i Pedagogía. Madrid: Akal, 1979
-
VIGOTSKY, L.S. (1988). Pensament I llenguatge. Vic: Eumo
Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!
Comentaris