Resum de les primeres trobades de les xarxes locals

Més de 400 docents han participat a les primeres trobades de xarxa arreu del territori català, on s’ha respirat compromís i ganes de canvi. Les trobades han estat acollides per la persona dinamitzadora de la xarxa, majoritàriament en un espai municipal.

A continuació, podeu veure un vídeo-resum d’aquests primeres trobades:

Les primeres trobades de les xarxes locals han constat de tres dinàmiques.

Primera dinàmica

La primera dinàmica ha permès als participants conèixer la resta de centres que formen la seva xarxa. Com a resultat d’aquesta dinàmica s’ha obtingut el mapa de paraules que caracteritzen els centres educatius adherits a Escola Nova 21.

Segona dinàmica

Amb la segona dinàmica, els centres participants han pogut compartir les expectatives que tenen sobre el programa Escola Nova 21 i contrastar-les amb tres aportacions clau del programa: el marc d’escola avançada, les fases de la gestió del canvi i els principis de les xarxes locals. El contrast d’expectatives amb aquestes tres aportacions ha girat entorn a quatre preguntes:

  1. Quin canvi esperes que es doni al teu centre d’aquí a tres anys?

  2. Què és necessari perquè es doni aquest canvi?

  3. On estàs disposat a posar la teva energia?

  4. Com creus que hi pot contribuir la xarxa local?

Tercera dinàmica

Per últim, la tercera dinàmica de la trobada ha permès als centres reflexionar conjuntament sobre el per què del canvi educatiu. El punt de partida és el visionament del documental  "El Éxito educativo de Finlandia” de Michael Moore.

Amb l’afany de generar preguntes més que no pas de donar respostes, i partint de la inspiració aportada pel visionament d’aquest curt documental sobre el model educatiu de Finlàndia, la reflexió conjunta ha estat guiada per quatre qüestions que animem a què els equips impulsors traslladin a la comunitat educativa del seu centre:

  1. Quins són els reptes globals del segle XXI?

  2. Quins reptes es trobarà un infant durant la seva vida?

  3. Com a docents, com valorem l’experiència educativa que oferim als infants?

  4. Si preguntéssim als alumnes del nostre centre què estan aprenent i per què creuen que és important, què respondrien?

Tancament de les trobades

Les trobades finalitzen amb un vídeo que emmarca l’inici d’aquest procés de canvi, que pretén generar les condicions per a la reflexió entorn a una pregunta clau... “Què ha d’aportar l’escola a la vida d’una persona?”.

Agraïments

Tanquem aquestes primeres trobades amb un agraïment molt especial a totes les persones dinamitzadores de xarxes locals i, sobretot, a tots els centres participants pel seu compromís amb la transformació del sistema educatiu català. Estem segurs que sabrem fer de les xarxes locals d’aprenentatge col·laboratiu un instrument clau d’acompanyament i impuls en aquest procés de transformació.

Enviar-me un correu electrònic quan rebi comentaris –

Has de ser membre de Transformació educativa per afegir comentaris!

Join Transformació educativa

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.