Les Trobades de les Xarxes de Transformació Educativa van néixer com a espai d’aprenentatge col·laboratiu dels centenars d’escoles i instituts que les formen. Primerament, amb continguts relacionats a mètodes i recursos pràctics per a posar en marxa el procés de canvi a cadascun dels centres: formació d’equips impulsors, definició de la visió i aplicació de les primeres accions pel canvi.
Un cop hem establert els instruments que ens permeten treballar pel canvi, cal aplicar el que sabem, revisar els projectes que surten bé i els que no; aprendre de la feina que hem fet i de la dels altres. Per això, les Trobades entraran en una nova fase, basada en l’arribada a consensos per trobar temes d’interès general, compartir avenços i bones pràctiques en el procés de canvi, fonamentades en l’Espiral d’Indagació com a guia, i avaluar els nostres projectes d’acord amb els recursos i criteris sobre en quin punt ens trobem, generant així respostes a dubtes que han sorgit en el camí.
Aquí, els equips impulsors tindran un rol important a l’hora de donar fonament teòric i conceptual al tema general, sent autocrítics i assegurant una bona transmissió i retorn a la resta d’equips i docents. Com ja veníem fent, doncs, aquest any seguirem amb el procés d’apoderament i aprenentatge col·lectiu que està suposant el repte de la transformació educativa.
Comentaris