Mur de comentaris de tota la xarxa

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • SUPERDOTATS, ALTES CAPACITATS I TALENTOSOS, ELS GRANS OBLIDATS 

    Així com hi ha una gran sensibilització social que protegeix el col·lectiu d'alumnat amb dificultats d'aprenentatge i/o poques capacitats cognitives, i que hi ha una llei que els empara; per contra, no existeix encara cap legislació relativa al col·lectiu d'Altes Capacitats, Talentosos i Superdotats com una minoria social que cal protegir. La consciencia social en aquest sentit és també pobre, així com la inexistència de campanyes de sensibilització social impulsades pels governs.

    Considero que els Educadors, Professors, Formadors, hauríem de promoure aquesta sensibilització social, ajudar a impulsar una llei que protegís aquest col·lectiu que aporten un patrimoni valuós a la societat i que fa avançar les cultures i civilitzacions amb el seu pensament i les seves capacitats. 

    No només quantitativament parlant, sinó també qualitativament, ¿Quantes adaptacions curriculars es fan cada curs per a estudiants talentosos/altes capacitats/superdotats? Quants claustres de professorat decideixen passar aquests joves de curs ? O saltar dos cursos de cop ? 

    Hi ha universitats a Catalunya, Espanya, Europa, disposades a acceptar aquests alumnes amb capacitat per fer un grau, -donat que comprenen els conceptes que s'hi estan treballant-, amb una edat inferior als 18 o 25 anys ?

    Per què mentre als Estats Units podem trobar 75 centres educatius on aquests alumnes poden estudiar a Espanya, -tot i que hi ha centres concertats, privats, i públics amb projectes o aules específiques a nivell d'institut- no hi ha centres educatius exclusius o especifics per acollir-los ni aules a la universitat preparades per cursar graus?

    Confio que la feina feta per alguns instituts es concreti amb el pas a la universitat, que si bé ja acull aquests estudiants als campus de juliol, pugui també fer-ho als estudis de grau. D'aquesta manera evitaríem molt de fracàs escolar.

     

      

     

     

  • Bon dia, em dic Toni i formo part del equip impulsor de l´escola Concepcionistes de Barcelona.

    Vull compartir amb vosaltres un article fet pel Sergi del Moral i el Jordi Domènech a la revista Cuadernos de Pedagogia. 

    M´he vist molt reflectit en persona i com  a part d'un claustre en com vivim la #TransformacióEducativa.

    Moltes gràcies a aquest dos grans professionals als que segueixo i admiro ja fa temps.

    http://www.sergidelmoral.net/2018/03/07/las-necesarias-tensiones-en...

    Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
  • Hola a tothom! Són la Mireia, professora de llenguatge musical a l'IEA Oriol Martorell. Tinc moltes ganes de veure com es treballa a altres centres per renovar-me i agafar nous aires.

     

    Us comparteixo un projecte que vam fer el curs passat com a treball de síntesi de 4t d'ESO. A partir d'un quadre impressionista els alumnes havien de donar-hio una mirada en funció de les diverses assignatures. Us deixo l'enllaç

    Aquest curs ho fem amb l'expressionisme! A veure com queda.

     

    Seguim en xarxa. Bones vacances!

     

    ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
    Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
    • Felicitat Mireia! Un treball molt complert i motivador. Mencanta perquè les arts ajuden a equilibrar tots els aprenentatges i enriqueix als alumnes com a persones. M’encantaaaa!!!!

      ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
      Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
  • Recordeu, el proper 17 de maig, la sessió 7 de la Xarxa7 tindrà lloc a les instal·lacions de l'INS Ausiàs March.

  • Hola a tots/es

    Aquests dies estem acabant un Projecte Viana (en diem així) on els alumnes de 1r d'ESO han hagut de dissenyar un parc urbà a partir de totes les tasques d'observació i anàlisi que hem fet durant un parell de mesos. Us ensenyem el procés de creació de la maqueta que han fet en grups cooperatius...

     

    https://youtu.be/EYpOJdgFnyc

     

    • Gràcies per compartir-ho, Jaume! La creativitat en joc, l'habilitat cognitiva més complexa. 

      El laberint del minut 3' és pels gossos? Per què? Segur que hi ha una idea al darrere, estic encuriosida :)

      M'ha encantat!

      • Jaume, jo he tingut el mateix dubte que la Begonya. No sé si a la meva gossa li agradaria un laberint aixíu... 

        Felicitats. Feu molt bona feina!

  • Hola,

    Voldria compartir un vídeo que vaig fer.

    L'aproximació al tema de neurociència i educació està centrada en els aspectes motivacionals. Encara que explori el cas de la participació motivada en activitats en què s'intenta tenir èxit a l'hora de predir una solució -el Kahoot! en seria un exemple-, també el bon humor, les bones relacions amb els iguals o l'activitat física estimulen la producció de dopamina i l'expectativa de premi que hi ha en la base de l'actuació d'una persona que aprèn de manera gratificant. Avui dia dia, en els subtítols, canviaria "involucrar" per "implicar".

This reply was deleted.

Sobre mi

Centre educatiu

Equip Escola Nova 21


Població

Badalona


Web del centre (si s'escau)

http://escolanova21.cat


Etapa educativa

secundària


Perfil professional

altres


Presentació personal

Graduada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat de Barcelona i professionalment s’ha especialitzat en comunicació social. Durant els últims cinc anys, ha treballat impulsant projectes per a diverses organitzacions, en algunes d'aquestes al capdavant del departament de comunicació. Durant l’últim any ha estat impulsant accions de dinamització territorial i comunicativa al voltant de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius de la Generalitat de Catalunya i la Xarxa d'Economia Solidària. Com a freelance assessora i forma projectes empresarials, culturals i clústers en comunicació corporativa i presència digital i col·labora periòdicament amb diversos mitjans de comunicació.


La meva activitat

A Lola Martínez Sala li agrada la publicació feta a L'escola no pot donar l'esquena a la realitat per Eduard Vallory
7 de May.
Lola Martínez Sala ara és membre de "Badalona-Santa Coloma de Gramanet".
3 de May.
Lola Martínez Sala i Monserrat Briz Martínez ja són amics!
3 de May.
Lola Martínez Sala i Boris Mir ja són amics!
17 de Abr.
Lola Martínez Sala ara és membre de "Mostra representativa".
12 de Abr.
Bon dia! Estem fent tasques de manteniment a la xarxa, si teniu algun problema o suggerència contacteu amb mi :)
Lola Martínez Sala i Eduard Vallory ja són amics!
20 de Mar.
Lola Martínez Sala i Begonya Folch ja són amics!
27 de Feb.
Lola Martínez Sala i Marta Pujadó Morató ja són amics!
15 de Feb.
Lola Martínez Sala ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
23 de Ene.

Els meus esdeveniments

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.