Mur de comentaris del teu espai personal

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • Bon dia, 

    Al nostre centre ja hem iniciat l'eina d'autodiagnosi, però tenim en relació al procés general del projecte.

    Hem vist que hi ha membres que ja son  dins d'alguna de les xarxes (impulsors, dinamitzadors, formadors). No tenim clar com estan definides aquestes xarxes i/o què cal fer per formar-ne part. 

    Podem trobar alguna informació al respecte?

    Salutacions

    Ester

  • Bon dia,

    Nosaltres també estem a l'expectetiva dels passos que hem de seguir. 

    Ens agradaria conèixer el calendari que seguirem durant aquest curs per tancar el calendari d'escola. 

    Moltes gràcies

  • Bon dia.

    Estem a l'expectativa de tot el procés iniciat d'EN21.

    Segons la planificació prevista en aquest trimestre s'havia de realitzar una eina d'autoavaluació per saber en quin moment del procés es troben les diferents escoles.

    Ara al desembre s'havia de fer pública la selecció de les 30 escoles referents i he escoltat que el trimestre proper començaran les xarxes locals de coordinació dels diferents centres, tot i que no sabem si aquest agrupament serà exclusivament geogràfic o estarà basat en projectes semblants.

    En notícies o Esdeveniments propers no trobem la informació.

    Podeu concretar alguna cosa?

    gràcies

This reply was deleted.

Mur de comentaris de tota la xarxa

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • A la meva escola hem començat amb els espais.

    Encara estem acabant de dissenyar els llocs, els materials,... però molt il·lusionada i amb moltes ganes!!!

  • Amb ganes de començar a dissenyar un espai de música a l'escola on tot@s les persones de la comunitat educativa s'hi sentin incloses, en primer lloc, s'hi sentin còmodes i sobretot hi trobin una estona de benestar personal. Cal trencar maneres d'ensenyar estereotipades i clàssiques per trobar un lloc en l'espai i el temps que permeti gaudir i crèixer com a persones. Un ambient, un espai, un racó...

  • Si ets membre de l'equip impulsor del teu centre, segur que t'interessarà seguir els debats del grup "Equips impulsors" i formar-ne part activa. T'hi esperem!

    Equips impulsors
    Comunitat de docents compromesos amb la transformació educativa.
  • Hola a tots i totes i bones vacances!

    La #TransformacióEducativa és una realitat i per això és súper important explicar que està passant i que és possible.

    Per això, tothom que tingui fotografies, vídeos o altres continguts sobre el canvi educatiu als vostres centres i entorns i que vulgui compartir amb nosaltres perquè en fem difusió si us plau que m'ho faci arribar al meu correu directament o compartint-me una carpeta de google drive (si no sabeu com es fa em podeu escriure i us ajudaré). Hem d'explicar i compartir la força d'aquest moviment!

    lola@escolanova21.cat

     

    Moltes gràcies per la vostra feina i el vostre entusiasme!

     

  • SUPERDOTATS, ALTES CAPACITATS I TALENTOSOS, ELS GRANS OBLIDATS 

    Així com hi ha una gran sensibilització social que protegeix el col·lectiu d'alumnat amb dificultats d'aprenentatge i/o poques capacitats cognitives, i que hi ha una llei que els empara; per contra, no existeix encara cap legislació relativa al col·lectiu d'Altes Capacitats, Talentosos i Superdotats com una minoria social que cal protegir. La consciencia social en aquest sentit és també pobre, així com la inexistència de campanyes de sensibilització social impulsades pels governs.

    Considero que els Educadors, Professors, Formadors, hauríem de promoure aquesta sensibilització social, ajudar a impulsar una llei que protegís aquest col·lectiu que aporten un patrimoni valuós a la societat i que fa avançar les cultures i civilitzacions amb el seu pensament i les seves capacitats. 

    No només quantitativament parlant, sinó també qualitativament, ¿Quantes adaptacions curriculars es fan cada curs per a estudiants talentosos/altes capacitats/superdotats? Quants claustres de professorat decideixen passar aquests joves de curs ? O saltar dos cursos de cop ? 

    Hi ha universitats a Catalunya, Espanya, Europa, disposades a acceptar aquests alumnes amb capacitat per fer un grau, -donat que comprenen els conceptes que s'hi estan treballant-, amb una edat inferior als 18 o 25 anys ?

    Per què mentre als Estats Units podem trobar 75 centres educatius on aquests alumnes poden estudiar a Espanya, -tot i que hi ha centres concertats, privats, i públics amb projectes o aules específiques a nivell d'institut- no hi ha centres educatius exclusius o especifics per acollir-los ni aules a la universitat preparades per cursar graus?

    Confio que la feina feta per alguns instituts es concreti amb el pas a la universitat, que si bé ja acull aquests estudiants als campus de juliol, pugui també fer-ho als estudis de grau. D'aquesta manera evitaríem molt de fracàs escolar.

     

      

     

     

  • Bon dia, em dic Toni i formo part del equip impulsor de l´escola Concepcionistes de Barcelona.

    Vull compartir amb vosaltres un article fet pel Sergi del Moral i el Jordi Domènech a la revista Cuadernos de Pedagogia. 

    M´he vist molt reflectit en persona i com  a part d'un claustre en com vivim la #TransformacióEducativa.

    Moltes gràcies a aquest dos grans professionals als que segueixo i admiro ja fa temps.

    http://www.sergidelmoral.net/2018/03/07/las-necesarias-tensiones-en...

    Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
    • Gràcies Toni per compartir l'article. 

      Queda clara la diferència entre millora i innovació.

      Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
  • Hola a tothom! Són la Mireia, professora de llenguatge musical a l'IEA Oriol Martorell. Tinc moltes ganes de veure com es treballa a altres centres per renovar-me i agafar nous aires.

     

    Us comparteixo un projecte que vam fer el curs passat com a treball de síntesi de 4t d'ESO. A partir d'un quadre impressionista els alumnes havien de donar-hio una mirada en funció de les diverses assignatures. Us deixo l'enllaç

    Aquest curs ho fem amb l'expressionisme! A veure com queda.

     

    Seguim en xarxa. Bones vacances!

     

    ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
    Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
    • Felicitat Mireia! Un treball molt complert i motivador. Mencanta perquè les arts ajuden a equilibrar tots els aprenentatges i enriqueix als alumnes com a persones. M’encantaaaa!!!!

      ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
      Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
This reply was deleted.

Sobre mi

Centre educatiu

Equip Escola Nova 21


Població

Barcelona


Web del centre (si s'escau)

http://www.escolanova21.cat


Web personal (si s'escau)

http://www.escolanova21.cat


Etapa educativa

infantil, primària, secundària


Perfil professional

altres


Rol en el programa

formador


Centre d'interès preferent

propòsit educatiu, pràctiques avançades, avaluació, organització escolar, reflexió pedagògica, competències, metodologies, gestió del canvi, comunitat educativa, recursos, funció directiva, lideratge pedagògic


Presentació personal

Som l'equip. Vosaltres també! :)


Notícies

La meva activitat

Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
La UNESCO reconeix com a pràctica internacional de referència l’aliança Escola Nova 21.  És per això que aquesta organització ha demanat al programa un ‘paper’  de política pública per explicar com  s’està impulsant la Transformació Educativa a Cata…
26 de Mar.
A Equip EscolaNova21 li agrada la publicació feta a La importància de la crítica constructiva per Equip EscolaNova21
26 de Mar.
Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
La crítica és una pràctica àmpliament estesa, i molt saludable en els espais i formes adequades on ha de tenir lloc. L’evidència ens diu que els entorns agradables i els reforços positius faciliten el procés d’aprenentatge. Per tant, el feed-back, q…
25 de Mar.
Equip EscolaNova21 published an article
La crítica és una pràctica àmpliament estesa, i molt saludable en els espais i formes adequades on ha de tenir lloc.Per tal de fer un feed-back que obtingui resultats, una bona crítica constructiva, és important generar un clima de confiança i confo…
20 de Mar.
Equip EscolaNova21 published articles
19 de Mar.
Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
L’any 2015, en el context de l’adopció per part de l’Assemblea General de Nacions Unides dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la UNESCO i sis altres agències de Nacions Unides van organitzar a Incheon el World Education Forum, per det…
5 de Mar.
Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
Aquests mesos, alguns de vosaltres heu estat participant a les residències a centres de la mostra d’Escola Nova 21. Les oportunitats d’aprenentatge en espais com aquests, o com la 11a Trobada de Xarxes que començareu alguns la setmana que ve, són im…
1 de Mar.

Els meus esdeveniments

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.