Mur de comentaris del teu espai personal

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • Bon dia, 

    Al nostre centre ja hem iniciat l'eina d'autodiagnosi, però tenim en relació al procés general del projecte.

    Hem vist que hi ha membres que ja son  dins d'alguna de les xarxes (impulsors, dinamitzadors, formadors). No tenim clar com estan definides aquestes xarxes i/o què cal fer per formar-ne part. 

    Podem trobar alguna informació al respecte?

    Salutacions

    Ester

  • Bon dia,

    Nosaltres també estem a l'expectetiva dels passos que hem de seguir. 

    Ens agradaria conèixer el calendari que seguirem durant aquest curs per tancar el calendari d'escola. 

    Moltes gràcies

  • Bon dia.

    Estem a l'expectativa de tot el procés iniciat d'EN21.

    Segons la planificació prevista en aquest trimestre s'havia de realitzar una eina d'autoavaluació per saber en quin moment del procés es troben les diferents escoles.

    Ara al desembre s'havia de fer pública la selecció de les 30 escoles referents i he escoltat que el trimestre proper començaran les xarxes locals de coordinació dels diferents centres, tot i que no sabem si aquest agrupament serà exclusivament geogràfic o estarà basat en projectes semblants.

    En notícies o Esdeveniments propers no trobem la informació.

    Podeu concretar alguna cosa?

    gràcies

This reply was deleted.

Mur de comentaris de tota la xarxa

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • SUPERDOTATS, ALTES CAPACITATS I TALENTOSOS, ELS GRANS OBLIDATS 

    Així com hi ha una gran sensibilització social que protegeix el col·lectiu d'alumnat amb dificultats d'aprenentatge i/o poques capacitats cognitives, i que hi ha una llei que els empara; per contra, no existeix encara cap legislació relativa al col·lectiu d'Altes Capacitats, Talentosos i Superdotats com una minoria social que cal protegir. La consciencia social en aquest sentit és també pobre, així com la inexistència de campanyes de sensibilització social impulsades pels governs.

    Considero que els Educadors, Professors, Formadors, hauríem de promoure aquesta sensibilització social, ajudar a impulsar una llei que protegís aquest col·lectiu que aporten un patrimoni valuós a la societat i que fa avançar les cultures i civilitzacions amb el seu pensament i les seves capacitats. 

    No només quantitativament parlant, sinó també qualitativament, ¿Quantes adaptacions curriculars es fan cada curs per a estudiants talentosos/altes capacitats/superdotats? Quants claustres de professorat decideixen passar aquests joves de curs ? O saltar dos cursos de cop ? 

    Hi ha universitats a Catalunya, Espanya, Europa, disposades a acceptar aquests alumnes amb capacitat per fer un grau, -donat que comprenen els conceptes que s'hi estan treballant-, amb una edat inferior als 18 o 25 anys ?

    Per què mentre als Estats Units podem trobar 75 centres educatius on aquests alumnes poden estudiar a Espanya, -tot i que hi ha centres concertats, privats, i públics amb projectes o aules específiques a nivell d'institut- no hi ha centres educatius exclusius o especifics per acollir-los ni aules a la universitat preparades per cursar graus?

    Confio que la feina feta per alguns instituts es concreti amb el pas a la universitat, que si bé ja acull aquests estudiants als campus de juliol, pugui també fer-ho als estudis de grau. D'aquesta manera evitaríem molt de fracàs escolar.

     

      

     

     

  • Bon dia, em dic Toni i formo part del equip impulsor de l´escola Concepcionistes de Barcelona.

    Vull compartir amb vosaltres un article fet pel Sergi del Moral i el Jordi Domènech a la revista Cuadernos de Pedagogia. 

    M´he vist molt reflectit en persona i com  a part d'un claustre en com vivim la #TransformacióEducativa.

    Moltes gràcies a aquest dos grans professionals als que segueixo i admiro ja fa temps.

    http://www.sergidelmoral.net/2018/03/07/las-necesarias-tensiones-en...

    Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
  • Hola a tothom! Són la Mireia, professora de llenguatge musical a l'IEA Oriol Martorell. Tinc moltes ganes de veure com es treballa a altres centres per renovar-me i agafar nous aires.

     

    Us comparteixo un projecte que vam fer el curs passat com a treball de síntesi de 4t d'ESO. A partir d'un quadre impressionista els alumnes havien de donar-hio una mirada en funció de les diverses assignatures. Us deixo l'enllaç

    Aquest curs ho fem amb l'expressionisme! A veure com queda.

     

    Seguim en xarxa. Bones vacances!

     

    ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
    Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
    • Felicitat Mireia! Un treball molt complert i motivador. Mencanta perquè les arts ajuden a equilibrar tots els aprenentatges i enriqueix als alumnes com a persones. M’encantaaaa!!!!

      ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
      Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
  • Recordeu, el proper 17 de maig, la sessió 7 de la Xarxa7 tindrà lloc a les instal·lacions de l'INS Ausiàs March.

  • Hola a tots/es

    Aquests dies estem acabant un Projecte Viana (en diem així) on els alumnes de 1r d'ESO han hagut de dissenyar un parc urbà a partir de totes les tasques d'observació i anàlisi que hem fet durant un parell de mesos. Us ensenyem el procés de creació de la maqueta que han fet en grups cooperatius...

     

    https://youtu.be/EYpOJdgFnyc

     

    • Gràcies per compartir-ho, Jaume! La creativitat en joc, l'habilitat cognitiva més complexa. 

      El laberint del minut 3' és pels gossos? Per què? Segur que hi ha una idea al darrere, estic encuriosida :)

      M'ha encantat!

      • Jaume, jo he tingut el mateix dubte que la Begonya. No sé si a la meva gossa li agradaria un laberint aixíu... 

        Felicitats. Feu molt bona feina!

  • Hola,

    Voldria compartir un vídeo que vaig fer.

    L'aproximació al tema de neurociència i educació està centrada en els aspectes motivacionals. Encara que explori el cas de la participació motivada en activitats en què s'intenta tenir èxit a l'hora de predir una solució -el Kahoot! en seria un exemple-, també el bon humor, les bones relacions amb els iguals o l'activitat física estimulen la producció de dopamina i l'expectativa de premi que hi ha en la base de l'actuació d'una persona que aprèn de manera gratificant. Avui dia dia, en els subtítols, canviaria "involucrar" per "implicar".

    • Gràcies Jordi, bona feina! Molt interessant. Tenia conceptes equivocats relacionats amb la dopamina. Has sabut triar fonts molt entenedores i de nivell. Qué bé!

This reply was deleted.

Sobre mi

Centre educatiu

Equip Escola Nova 21


Població

Barcelona


Web del centre (si s'escau)

http://www.escolanova21.cat


Web personal (si s'escau)

http://www.escolanova21.cat


Etapa educativa

infantil, primària, secundària


Perfil professional

altres


Rol en el programa

formador


Centre d'interès preferent

propòsit educatiu, pràctiques avançades, avaluació, organització escolar, reflexió pedagògica, competències, metodologies, gestió del canvi, comunitat educativa, recursos, funció directiva, lideratge pedagògic


Presentació personal

Som l'equip. Vosaltres també! :)


La meva activitat

A Equip EscolaNova21 li agrada la publicació feta a Residències de docents en els centres impulsors! per Boris Mir
24 de Abr.
Equip EscolaNova21 i Monserrat Briz Martínez ja són amics!
20 de Abr.
Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
Us informem que ja ha arribat la segona edició del llibre L'Espiral d'indagació (The Spiral of Inquiry). Es tracta d'una nova edició revisada i amb una traducció millorada per tal de facilitar-ne el seu ús i comprensió. Trobareu aquesta nova versió…
9 de Abr.
Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
Aquest Manual, publicat en català pel Centre UNESCO de Catalunya i la UOC, és la culminació del projecte Entorns d’Aprenentatge Innovadors (ILE segons les seves sigles en anglès) que en la darrera dècada ha sintetitzat els set principis de l’aprenen…
14 de Mar.
Maria Pomés Raventós i Equip EscolaNova21 ja són amics!
13 de Feb.
Raquel Tàpia Vall i Equip EscolaNova21 ja són amics!
5 de Feb.
Ana Vacas Román i Equip EscolaNova21 ja són amics!
28 de Ene.
Olga Tarrats i Sala i Equip EscolaNova21 ja són amics!
24 de Ene.
Equip EscolaNova21 ara és membre de "Sant Boi - Santa Coloma de Cervelló".
14 de Ene.
Laura Carmona Dalmases i Equip EscolaNova21 ja són amics!
9 de Ene.
Equip EscolaNova21 i Artur Vidal Sapé ja són amics!
28 de Nov. de 2017
Equip EscolaNova21 ha publicat un post al blog
La creació de la visió de centre és el pas que segueix a la reflexió sobre el propòsit. Això vol dir “definir entre tota la comunitat educativa com es vol que sigui l’escola en un futur a mig termini, i fer-ho públic”, explica Boris Mir, director ad…
13 de Nov. de 2017
Més...

Els meus esdeveniments

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.