Mur de comentaris de tota la xarxa

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • A la meva escola hem començat amb els espais.

    Encara estem acabant de dissenyar els llocs, els materials,... però molt il·lusionada i amb moltes ganes!!!

  • Amb ganes de començar a dissenyar un espai de música a l'escola on tot@s les persones de la comunitat educativa s'hi sentin incloses, en primer lloc, s'hi sentin còmodes i sobretot hi trobin una estona de benestar personal. Cal trencar maneres d'ensenyar estereotipades i clàssiques per trobar un lloc en l'espai i el temps que permeti gaudir i crèixer com a persones. Un ambient, un espai, un racó...

  • Si ets membre de l'equip impulsor del teu centre, segur que t'interessarà seguir els debats del grup "Equips impulsors" i formar-ne part activa. T'hi esperem!

    Equips impulsors
    Comunitat de docents compromesos amb la transformació educativa.
  • Hola a tots i totes i bones vacances!

    La #TransformacióEducativa és una realitat i per això és súper important explicar que està passant i que és possible.

    Per això, tothom que tingui fotografies, vídeos o altres continguts sobre el canvi educatiu als vostres centres i entorns i que vulgui compartir amb nosaltres perquè en fem difusió si us plau que m'ho faci arribar al meu correu directament o compartint-me una carpeta de google drive (si no sabeu com es fa em podeu escriure i us ajudaré). Hem d'explicar i compartir la força d'aquest moviment!

    lola@escolanova21.cat

     

    Moltes gràcies per la vostra feina i el vostre entusiasme!

     

  • 34576559?profile=original

  • SUPERDOTATS, ALTES CAPACITATS I TALENTOSOS, ELS GRANS OBLIDATS 

    Així com hi ha una gran sensibilització social que protegeix el col·lectiu d'alumnat amb dificultats d'aprenentatge i/o poques capacitats cognitives, i que hi ha una llei que els empara; per contra, no existeix encara cap legislació relativa al col·lectiu d'Altes Capacitats, Talentosos i Superdotats com una minoria social que cal protegir. La consciencia social en aquest sentit és també pobre, així com la inexistència de campanyes de sensibilització social impulsades pels governs.

    Considero que els Educadors, Professors, Formadors, hauríem de promoure aquesta sensibilització social, ajudar a impulsar una llei que protegís aquest col·lectiu que aporten un patrimoni valuós a la societat i que fa avançar les cultures i civilitzacions amb el seu pensament i les seves capacitats. 

    No només quantitativament parlant, sinó també qualitativament, ¿Quantes adaptacions curriculars es fan cada curs per a estudiants talentosos/altes capacitats/superdotats? Quants claustres de professorat decideixen passar aquests joves de curs ? O saltar dos cursos de cop ? 

    Hi ha universitats a Catalunya, Espanya, Europa, disposades a acceptar aquests alumnes amb capacitat per fer un grau, -donat que comprenen els conceptes que s'hi estan treballant-, amb una edat inferior als 18 o 25 anys ?

    Per què mentre als Estats Units podem trobar 75 centres educatius on aquests alumnes poden estudiar a Espanya, -tot i que hi ha centres concertats, privats, i públics amb projectes o aules específiques a nivell d'institut- no hi ha centres educatius exclusius o especifics per acollir-los ni aules a la universitat preparades per cursar graus?

    Confio que la feina feta per alguns instituts es concreti amb el pas a la universitat, que si bé ja acull aquests estudiants als campus de juliol, pugui també fer-ho als estudis de grau. D'aquesta manera evitaríem molt de fracàs escolar.

     

      

     

     

  • Bon dia, em dic Toni i formo part del equip impulsor de l´escola Concepcionistes de Barcelona.

    Vull compartir amb vosaltres un article fet pel Sergi del Moral i el Jordi Domènech a la revista Cuadernos de Pedagogia. 

    M´he vist molt reflectit en persona i com  a part d'un claustre en com vivim la #TransformacióEducativa.

    Moltes gràcies a aquest dos grans professionals als que segueixo i admiro ja fa temps.

    http://www.sergidelmoral.net/2018/03/07/las-necesarias-tensiones-en...

    Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
    • Gràcies Toni per compartir l'article. 

      Queda clara la diferència entre millora i innovació.

      Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
  • Hola a tothom! Són la Mireia, professora de llenguatge musical a l'IEA Oriol Martorell. Tinc moltes ganes de veure com es treballa a altres centres per renovar-me i agafar nous aires.

     

    Us comparteixo un projecte que vam fer el curs passat com a treball de síntesi de 4t d'ESO. A partir d'un quadre impressionista els alumnes havien de donar-hio una mirada en funció de les diverses assignatures. Us deixo l'enllaç

    Aquest curs ho fem amb l'expressionisme! A veure com queda.

     

    Seguim en xarxa. Bones vacances!

     

    ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
    Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
    • Felicitat Mireia! Un treball molt complert i motivador. Mencanta perquè les arts ajuden a equilibrar tots els aprenentatges i enriqueix als alumnes com a persones. M’encantaaaa!!!!

      ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
      Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
This reply was deleted.

Sobre mi

Centre educatiu

Voramar


Població

Barcelona


Web del centre (si s'escau)

http://www.voramar.cat


Etapa educativa

infantil


Perfil professional

mestre


Centre d'interès preferent

avaluació, reflexió pedagògica, competències, metodologies


Presentació personal

Soc una docent molt interessada en l'anàlisi i la reflexió de l'acció educativa, en contrastar diferents punts de vista pedagògics, en compartir experiències de l'entorn educatiu per tal d'aprendre entre tot@s i amb l'objectiu d'avançar en la millora de les pràctiques educatives per tal que responguin a les necessitats de la societat actual multicultural, tecnològica i en canvi continuu. M'agrada plantejar situacions en l'alumnat, que tinguin com a punt de partida els seus propis interessos (no sempre és fàcil captar-los, cal escoltar-los, observar-los...) o provocar-los, per tal de generar processos d'aprenentatge que els faciliti la construcció dels coneixements. M'agrada que l'alumnat sigui conscient dels seus avenços en aquest sentit, així com també dels seus errors com a punt de partida d'una transformació per aconseguir millores. M'agrada també el rol d'acompanyament, d'orientador, d'assessor... del docent en els processos d'aprenentatge, no em val ser únicament transmissora d'informació ni tampoc donar la resposta correcte quan a l'alumnat es planteja interrogants. Soc partidària de l'aprenentatge entre iguals, del cooperativisme, de l'aprenentatge significatiu real, del treball creatiu ... per tal de donar resposta a les necessitats de tot l'alumnat. Aposto per a una escola catalana inclusiva, intercultural, competencial, participativa, sostenible, que integri la tecnologia per tal de formar ciutadans amb criteri propi, emprenedors, creatius, lliures emocionalment, amb capacitat creativa i innovadora i respectuosos amb l'entorn.


Notícies

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.