Mur de comentaris de tota la xarxa

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Comentaris

  • Hola a tots i totes i bones vacances!

    La #TransformacióEducativa és una realitat i per això és súper important explicar que està passant i que és possible.

    Per això, tothom que tingui fotografies, vídeos o altres continguts sobre el canvi educatiu als vostres centres i entorns i que vulgui compartir amb nosaltres perquè en fem difusió si us plau que m'ho faci arribar al meu correu directament o compartint-me una carpeta de google drive (si no sabeu com es fa em podeu escriure i us ajudaré). Hem d'explicar i compartir la força d'aquest moviment!

    lola@escolanova21.cat

     

    Moltes gràcies per la vostra feina i el vostre entusiasme!

     

  • SUPERDOTATS, ALTES CAPACITATS I TALENTOSOS, ELS GRANS OBLIDATS 

    Així com hi ha una gran sensibilització social que protegeix el col·lectiu d'alumnat amb dificultats d'aprenentatge i/o poques capacitats cognitives, i que hi ha una llei que els empara; per contra, no existeix encara cap legislació relativa al col·lectiu d'Altes Capacitats, Talentosos i Superdotats com una minoria social que cal protegir. La consciencia social en aquest sentit és també pobre, així com la inexistència de campanyes de sensibilització social impulsades pels governs.

    Considero que els Educadors, Professors, Formadors, hauríem de promoure aquesta sensibilització social, ajudar a impulsar una llei que protegís aquest col·lectiu que aporten un patrimoni valuós a la societat i que fa avançar les cultures i civilitzacions amb el seu pensament i les seves capacitats. 

    No només quantitativament parlant, sinó també qualitativament, ¿Quantes adaptacions curriculars es fan cada curs per a estudiants talentosos/altes capacitats/superdotats? Quants claustres de professorat decideixen passar aquests joves de curs ? O saltar dos cursos de cop ? 

    Hi ha universitats a Catalunya, Espanya, Europa, disposades a acceptar aquests alumnes amb capacitat per fer un grau, -donat que comprenen els conceptes que s'hi estan treballant-, amb una edat inferior als 18 o 25 anys ?

    Per què mentre als Estats Units podem trobar 75 centres educatius on aquests alumnes poden estudiar a Espanya, -tot i que hi ha centres concertats, privats, i públics amb projectes o aules específiques a nivell d'institut- no hi ha centres educatius exclusius o especifics per acollir-los ni aules a la universitat preparades per cursar graus?

    Confio que la feina feta per alguns instituts es concreti amb el pas a la universitat, que si bé ja acull aquests estudiants als campus de juliol, pugui també fer-ho als estudis de grau. D'aquesta manera evitaríem molt de fracàs escolar.

     

      

     

     

  • Bon dia, em dic Toni i formo part del equip impulsor de l´escola Concepcionistes de Barcelona.

    Vull compartir amb vosaltres un article fet pel Sergi del Moral i el Jordi Domènech a la revista Cuadernos de Pedagogia. 

    M´he vist molt reflectit en persona i com  a part d'un claustre en com vivim la #TransformacióEducativa.

    Moltes gràcies a aquest dos grans professionals als que segueixo i admiro ja fa temps.

    http://www.sergidelmoral.net/2018/03/07/las-necesarias-tensiones-en...

    Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
  • Hola a tothom! Són la Mireia, professora de llenguatge musical a l'IEA Oriol Martorell. Tinc moltes ganes de veure com es treballa a altres centres per renovar-me i agafar nous aires.

     

    Us comparteixo un projecte que vam fer el curs passat com a treball de síntesi de 4t d'ESO. A partir d'un quadre impressionista els alumnes havien de donar-hio una mirada en funció de les diverses assignatures. Us deixo l'enllaç

    Aquest curs ho fem amb l'expressionisme! A veure com queda.

     

    Seguim en xarxa. Bones vacances!

     

    ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
    Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
    • Felicitat Mireia! Un treball molt complert i motivador. Mencanta perquè les arts ajuden a equilibrar tots els aprenentatges i enriqueix als alumnes com a persones. M’encantaaaa!!!!

      ‘Vivint l’Impressionisme’ treball interdisciplinari a 4t d’ESO
      Els alumnes de 4t d'ESO de l'IEA Oriol Martorell, com a crèdit de síntesi del passat curs 2016-17, se'ls va proposar de fer un projecte de treball in…
  • Recordeu, el proper 17 de maig, la sessió 7 de la Xarxa7 tindrà lloc a les instal·lacions de l'INS Ausiàs March.

  • Hola a tots/es

    Aquests dies estem acabant un Projecte Viana (en diem així) on els alumnes de 1r d'ESO han hagut de dissenyar un parc urbà a partir de totes les tasques d'observació i anàlisi que hem fet durant un parell de mesos. Us ensenyem el procés de creació de la maqueta que han fet en grups cooperatius...

     

    https://youtu.be/EYpOJdgFnyc

     

    • Gràcies per compartir-ho, Jaume! La creativitat en joc, l'habilitat cognitiva més complexa. 

      El laberint del minut 3' és pels gossos? Per què? Segur que hi ha una idea al darrere, estic encuriosida :)

      M'ha encantat!

      • Jaume, jo he tingut el mateix dubte que la Begonya. No sé si a la meva gossa li agradaria un laberint aixíu... 

        Felicitats. Feu molt bona feina!

This reply was deleted.

Sobre mi

Centre educatiu

Vedruna Àngels


Població

Barcelona


Web del centre (si s'escau)

http://www.vedruna-angels.org/


Etapa educativa

infantil


Perfil professional

coordinació, mestre


Rol en el programa

grup impulsor


Centre d'interès preferent

avaluació, organització escolar, reflexió pedagògica, metodologies, comunitat educativa, recursos, lideratge pedagògic


Presentació personal

Després de l'experiència i aprenentatge durant els darrers anys com a mestre, me n'adono de la necessitat de canvi de paradigma i mirada cap a l'educació i l'infància per respectar el procès de cada infant. També sóc psicomotricista i per mi el joc, tant dins como fora de la sala de psico, és la base de qualsevol aprenentatge!


Notícies

La meva activitat

Ana Vacas Román ara és membre de "Punt de trobada de Xarxes per al canvi".
19 de Mar.
Ana Vacas Román i Maria Gajas Roig ja són amics!
16 de Feb.
Ana Vacas Román ha fet amistat amb Equip EscolaNova21 i Gemma Grau Ansó
28 de Ene.
Ana Vacas Román ara és membre de "Curs virtual: fase de preparació de les residències".
25 de Ene.
Gemma Torrades T.Figueras i Ana Vacas Román ja són amics!
28 de Oct. de 2017
Ana Vacas Román ara és membre de "Mostra representativa".
8 de Oct. de 2017
Mònica Berdalet i Andrés i Ana Vacas Román ja són amics!
2 de May. de 2017
Sandra Anton i Montañés i Ana Vacas Román ja són amics!
27 de Mar. de 2017
Ana Vacas Román ha fet amistat amb Eulàlia Rial i Serrat i Alfons Muñoz Moix
26 de Mar. de 2017
Ana Vacas Román ha actualitzat el seu perfil
26 de Mar. de 2017
Ana Vacas Román ha actualitzat el seu perfil
15 de Oct. de 2016
Ana Vacas Román ara és membre de "Xarxes de transformació educativa".
15 de Oct. de 2016

Els meus esdeveniments

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.