Obre un fil de conversa!

Tens alguna idea per compartit? Et preocupa algun tema? T'agradaria debatre alguna qúestió? Aquest és un espai obert de conversa, intercanvi i debat.

Endavant, estàs al fòrum dels impulsors i impulsores! 

Si vols seguir un debat obert, clica a "Envieu-me un correu quan hi hagi novetats" – Seguir

L’avaluació segons Sofia Camussi: no sóc un 7!

La funció de l’avaluació i com dur-la a terme als centres és un dels temes més tractats en les trobades de les xarxes locals que s’estan duent a terme aquests dies arreu del país: com incorporem l’avaluació formativa i formadora en la nostra pràctica educativa? quin paper hi juguen les famílies? com volem que siguin i per a què han de servir els informes d’avaluació? com hi integrem la visió de l’infant, del mestre i de la família?

Per tal de seguir animant aquest debat, volia compartir amb tots vosaltres, que esteu impulsant aquesta reflexió i canvis al centre, una activitat que van dur a terme a la desena trobada de la Xarxa del Delta del Llobregat Est, a la qual vaig tenir el plaer de participar.

Era dijous passat, unes vint persones d’una desena de centres d’aquesta xarxa es van trobar a l’Escola Sant Miquel de Cornellà, també amb la seva dinamitzadora, la Damaris. El tema general que tractarien era l’avaluació. Com en moltes altres xarxes, el centre acollidor era l’encarregat de dur a terme l’energitzador de l’inici de la trobada. Conscient del tema que estaven tractant, la Carme Blanco, la directora de l’Escola Sant Miquel, ens va proposar aquesta activitat, que és la que us volia compartir: abans que res, ens va convidar a cadascun dels participants a recordar amb quina nota havíem acabat la nostra escolarització, i, acte seguit, va projectar el vídeo de la Sofia Camussi, aquest.

En aquest vídeo la Sofia Camussi, que tenia 18 anys quan va fer la conferència, el 2017, posa en evidència algunes de les contradiccions de l’avaluació qualificadora i selectiva, i dels seus efectes sobre l’aprenentatge, segons la seva experiència. Després de veure el vídeo vam compartir les nostres sensacions, va ser un bon exercici per connectar de seguida amb el debat que havíem de dur a terme al llarg de la trobada!

De ben segur que també pot ser un recurs inspirador per a alimentar el debat sobre l’avaluació a altres xarxes!

I com aquest, segur que coneixeu molts altres recursos inspiradors, així que us animem a compartir-los aquí amb tots els equips impulsors dels centres de la seixantena de xarxes del país!

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Enviar-me un correu electrònic quan em contestin –

Respostes

  • Hola!

    En primer lloc, gràcies pel vídeo; penso que és una reflexió interessant sobre el dibuix esbiaxat que genera l'avaluació quanitficadora. M'agradaria afegir a la reflexió de la Sofia Comussi que la repercussió no és només en la presa de decisions, sinó que també la quantificació d'encerts en una prova final posa en dubte el coneixement que pot tenir un de si mateix, tenint una incidència no només en l'àmbit acadèmic sinó també en el personal (si em permeteu, separar-ho).

    D'altra banda, com pot ser que una entusiasta del dibuix acabi tenint qualificacions "no assolides"? És responsabilitat de la porfessora que la valora així? O és responsabilitat de les avaluacions anteriors que no han tingut cap interès en guiar la construcció d'aquest coneixement? (o és responsabilitat de les dues...)

    En conclusió, considero que cal seguir treballant per una avalaució que ajudi als alumnes a construir un coneixement acurat de si mateixos i ajudi a construir les seves ambicions.

  • Benvolguts i benvolgudes, 

    Com a dinamitzadora de la Xarxa Delta Llobregat Est, estic molt contenta de la feina que estem fent a les trobades. Recentment hem reflexionat sobre l'avaluació i ens hem compartit pràctiques que poden ser inspiradores per als altres centres. Estem testant espirals d'indagació per tal d'aprendre fent-ne. Estem desenvolupant un funcionament cada cop més autònom, treballant la relació de companyonia i confiança entre nosaltres. Està sent una experiència constructiva i enriquidora per a tothom.

    Per a les properes trobades ens hem proposat fer una reflexió sobre la organització del temps del docent i de l'alumne en el context escolar. Crec que els centres estan engrescats amb l'aprenentatge i la transformació que totes aquestes reflexions ens poden aportar. 

    Us deixem aquí unes fotos de la darrera trobada.

    • Enhorabona per l'energia i compromís que esteu generant en aquesta xarxa els centres i tu! Vaig sortir encantada de l'estona que vaig poder compartir amb vosaltres, conversant sobre transformació, espiral, avaluació i aprenentatge! :-)

This reply was deleted.

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.