Obre un fil de conversa!

Tens alguna idea per compartit? Et preocupa algun tema? T'agradaria debatre alguna qúestió? Aquest és un espai obert de conversa, intercanvi i debat.

Endavant, estàs al fòrum dels impulsors i impulsores! 

Si vols seguir un debat obert, clica a "Envieu-me un correu quan hi hagi novetats" – Seguir

Equip impulsor, una coalició de voluntaris

La relació entre l’equip impulsor i l’equip directiu és sempre una relació complexa. L’equip impulsor no respon a cap jerarquia de l’escola. Ha d’estar format per voluntaris, per mestres que es consideren agents del canvi compromesos amb la transformació del centre. L’equip directiu, en canvi, està format pels responsables de la gestió i del lideratge pedagògic del centre, amb unes tasques específiques que han de permetre una bona direcció del centre. El seu compromís amb el canvi està supeditat a la gestió i al bon funcionament del centre.

Per dir-ho d’alguna manera, l’equip impulsor sempre està “empenyent” l’equip directiu, proposant assumir riscos, replantejar coses, actuar. Proposant canvis i desenvolupant-los ells, no l’equip directiu, especialment en les primeres fases. L’equip directiu ha de garantir que les propostes siguin compatibles amb la gestió del centre, siguin proporcionades al ritme del canvi que el conjunt del claustre - no només l’equip impulsor- és capaç d'assumir. Per això, hi ha una tensió permanent i necessària entre l’equip impulsor i l’equip directiu. Entre la bona gestió i la transformació del centre.

Cal, però, que l’equip impulsor i l’equip directiu tinguin una visió compartida del futur desitjat, precisament per no anar en direccions contràries. És a dir, poden discrepar sobre la velocitat del canvi, sobre les formes del canvi... però no sobre la direcció o l’objectiu del canvi. Per això, és aconsellable que hi hagi un grau d’interdependència i d’autonomia equilibrat entre l’equip impulsor i l’equip directiu. A la mostra representativa, hem aconsellat que a l’equip impulsor hi hagi un membre de l’equip directiu. Però no tot l’equip directiu, ja que l’equip impulsor no és un equip directiu ampliat.

Trobar aquest equilibri és un dels reptes importants en els processos de transformació, una responsabilitat compartida que cal gestionar amb seny, transparència i generositat mutua.

 

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Enviar-me un correu electrònic quan em contestin –

Respostes

  • Hi estic totalment d´acord, han d´anar units i treballar per uns mateixos objectius, i reflexionar junts per millorar .

  • Teniu tota la raó, tots dos equips han d'anar units, a més, considero que és essencial que vagin de la mà per poder avançar. Si treballen per uns mateixos objectius, de ben segur que funcionarà i que el projecte continuarà molt més enllà del 2019! Cal dir que si no hi ha un fort vincle entre tots dos equips, i uns acords i ajuda col·laborativa, és difícil que el projecte tiri endavant o tingui durabilitat, ja que implica molts canvis i moments de reflexió sobre aspectes essencials del centre.

  • Estic d'acord...sobretot en que es comparteixi una mateixa visió de futur...entre els impulsors i l'equip directiu. I que aquests dos contàgin a tot el claustre la visió i el canvi.

     

     

  • Boris, 

    Una reflexió necessària i excel·lent. Encertadíssim el teu últim paràgraf. La teoria és aquesta, però la pràctica és única i particular en cada centre. L'equilibri sempre és el gran agent desitjat. A veure si aquest any ho fem una mica millor i som els impuls@rs els que apretem els de la directica ;)

  • MERCÈ TEIXIDÓ AMORÓS

    Molt bona reflexió, per descomptat , com més  professorat implicat en el Grup Impulsor, extern a l'equip Directiu millor,  més garanties d'èxit hi haurà, però  hi  ha diferència entre l'escola pública, i concertada, La pública té   força mobilitat,  malgrat les places estructurals, amb forces mancances de personal, sovint en poca implicació dels docents, per tant, crec que sí hi ha d' estar tot l' equip Directiu, com a ànima o cos per tirar endavant els canvis, Si és cert que aquesta mobilitat que hi ha a l'escola pública també té la bassant molt positiva, noves idees, noves maneres d' ensenyar, de relacionar-se.... Però no creen estabilitat en el claustre, i per tant hi ha mobilitat en el mateixos Grups Impulsors. També m'agradaria aprofitar aquesta oportunitat de poder opinar i parlar per comentar sobre la  gent jove (  fent interinatges) , que acaben d'acabar la carrera,  i que s' incorporen a la seva primeras feina.M'ha sobtat, la poca preparació en innovació. Potser caldria fer una iimplicació i renovació en  les escoles de Magisteri. Molt important i alarmant. això. 

  • Estic totalment d'acord i crec que es molt important aquesta feina conjunta de l'equip impulsor i l'equip directiu. A la nostra escola tenim molt clar que aquesta tasca conjunta és molt important. Hem destinat varies sessions de feina de l'equip impulsor i l'equip directiu, abans de fer feina amb els equips i el claustre, per poder anar creant la visió conjunta. Jo pertanyo a l'equip directiu i a l'equip impulsor i la veritat és que ajuda molt.

    És un camí compartit, on la confiança es fonamental, però val la pena

  •  

    L'equip impulsor crec que ha d'estar format per les persones compromeses amb la transformació del centre. Segurament en un equip òptim, generalment el moviment anual de personal és baix o pràcticament inexistent. No és el cas de la meva experència, en la que tenim una mobilitat anual del 50% del professorat , tot les possibilitats actuals que l'administració ens oferiex amb els perfils estructurals i les entrevistes. Per tant coincideixo amb el vostre relat en el cas d'equips força estables, però en el nostre cas gairebé coincideix que l'equip estable té càrrecs significatius com equip directiu o coordinacions. En aquest sentit vull donar rellevància a la importància de la continuïtat a les propostes any rere any i per tant no puc estar d'acord,  ja que és precissament l'equip directiu i el de coordinació és la part de l'equip  que impulsa la tranformació.

This reply was deleted.

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.