Fòrums

Comentaris sobre l'eina d'autodiagnosi

Recentment, hem enviat a tots el centres d'escolanova21 l'accés a l'eina d'autodiagnosi. Pròximament, rebreu un mail del responsable del vostre centre amb un codi per accedir-hi. Si tens dubtes, tens penjat el videotutorial i les instruccions a la xarxa: http://xarxaescolanova21.cat/eina-autodiagnosi

Si tens comentaris sobre l'eina, pots fer servir aquest fòrum. Si veus algun company amb un dubte o comentari similar al teu, t'animen a participar col·laborativament en la construcció de les respostes i el feedback. Et recordem que és una primera versió que volem millorar entre totes i tots.

Moltes gràcies!

Has de ser membre de Xarxes de transformació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transformació educativa

Enviar-me un correu electrònic quan em contestin –

Respostes

  • Analitzant l' informe i fent la lectura tal i com exposeu ( indicadors més triats del centre i els adequats com aquells indicadors cap a on hem de tendir com a centre) ,no entenc aquests resultats que adjunto a continuació

    Si l'indicador més triat pel centre amb un percentatge del 93% és un dels indicadors adequats ,com pot ser que el percentatge de consens de les respostes amb els indicadors adequats sigui

    - general 7%, infantil 0%, primària 0% i secundària 40 %

    És un error? o potser no faig la lectura correcta?

    Marta Campàs

    Institut escola Marta Mata

    • Hola Marta,

      Tal i com està disenyada l'eina d'autodiagnosi, quan una pregunta té més d'una resposta adequada, per a que es consideri que els docents han respost adequadament, ho han d'haver fet a tots els indicadors adequats, no només a un. En l'exemple que ens planteges, hi ha dos indicadors adequats, un que majoritàriament han respost els docents (per això també és el més triat), i un altre que l'han respost molts menys. De fet, a les dades de sota s'observa que són els de secundària els docents que en bon nombre han respost els dos indicadors, mentre que infantil i primària ningú ho ha fet. I per això, la mitjana general surt tan baixa. 

      Això succeeix, com et deia, en els casos en què hi ha més d'un indicador adequat. Probablement és força restrictiu el plantejament, en el sentit que si un docent només respon un dels indicadors, l'eina no considera vàlida la resposta. Per això, insistim que no us quedeu amb les xifres, sinó amb les tendències, i reflexioneu sobre aquestes.

      Salutacions cordials

  • Analitzant l informe de l autodiagnosi, m aniria bé m ajudessiu a diferenciar el que són indicadors adequats dels més votats. Gràcies
    • Hola, Mercé. Els indicadors més triats són aquells que el conjunt de mestres han seleccionat majoritàriament. A l'informe, hi constarà el percentatge de respostes a aquest indicador, que és el més alt. En canvi, l'indicador adequat és el que l'eina d'autodiagnosi considera que és el més correcte, el més encertat. Establir una comparació entre el més triat i el o els més adequats (en diverses preguntes n'hi ha més d'un, d'indicador adequat) et permet veure què a prop o què lluny està el centre de respondre encertadament a determinada característica. Si l'indicador més triat i l'adequat coincideixen, vol dir justament això, que heu triat el més adequat.

  • És una eina pensada només per Primàries. Els d'infantil quedem totalment al marge. Per altra banda hi ha preguntes on es fan servir conceptes obsolets i que corresponen a l'anterior Llei d'educació, com quan es parla d'actitud, procediments..A mi em dona la sensació que està poc pensada...
    • Hola, Mireia.
      Pel que fa a si l'eina està pensada només per primària, l’eina pretén ser útil per a qualsevol procés educatiu, sigui l’etapa que sigui. Està pensada per analitzar la coherència de la pràctica educativa de tot un centre educatiu i aquesta no és possible si no es contempla des d’una visió complerta de tota l’escolarització de l’alumnat, si més no, dels 3 als 16 anys. Aquesta visió global fa que algunes de les qüestions i, especialment, la terminologia utilitzada, al ser generalista, fa que aparentment no tingui una relació directa amb una etapa concreta. Ben cert que si l’eina estigués enfocada exclusivament a Infantil, els termes utilitzats i els referents pràctics serien els més acostats al professorat d’aquesta etapa. Però, també, un dels objectius de l’autodiagnòstic és el de disposar de criteris d’anàlisi que puguin ser compartits per tot els equips docents del l’escola, independentment de l’etapa o especialització. Dit tot això, el teu comentari, i altres suggerències semblants que ens han arribat, ens han de fer pensar que, en una propera versió d'eina d'autodiagnosi, cal analitzar bé com assolim aquesta visió global del centre, i alhora com es pot apropar més satisfactòriament a la realitat de cada etapa educativa.
      En relació al llenguatge de l'eina, hem utilitzat, en bona mesura, els conceptes i la terminologia més consensuats a nivell internacional. Si reviseu el document Repensar l'educació comprovareu que molts d'ells hi apareixen. Tanmateix, val a dir que les diferents disciplines que ens informen sobre els processos d’aprenentatge utilitzen marcs paradigmàtics propis amb l’ús d’una terminologia que, tot i referir-se als mateixos conceptes, fans servir noms diferents. A l’eina s’han fet servir aquells termes que la majoria del professorat català ja utilitza habitualment: funcionalitat, coneixements previs, significativitat, metacognició, etc., amb el benentès que aquets mateixos conceptes són utilitzats amb altres termes en funció de si la ciència de l’aprenentatge és cognitivista, constructivista, sociocontructivista, dinàmica, filo-conductista o prové de les neurociències. 

       

    • Estic d'acord amb la Mireia, infantil quedem fora. A l'espera de veure els resultats, que també me'ls imagino, considero que l'eina és massa extensa i que les respostes a les preguntes són suficientment tendencioses per acabar determinant respostes que resultin perfils excessivament esteriotipats

      • Hola, Alejandro.

        La qüestió sobre l'etapa infantil hem donat resposta a la Mireia (a dalt). No acabem d'entendre què vols dir amb les preguntes tendencioses que porten a perfils estereotipats. El qüestionari està pensat per tractar de determinar com se situa l'escola en relació al marc d'escola avançada. En aquest sentit, és clarament tendenciós, es pretén saber si el propòsit educatiu del centre és clarament competencial, si les pràctiques educatives també ho són, estan ben estructurades, i responen als principis de l'aprenentatge, i el mateix per a l'avaluació i l'organització del centre. Volem pensar que, a partir d'aquesta base, el propòsit educatiu de cada centre, les metodologies educatives que aplica, com també el sistema d'avaluació i d'organització, pot ser molt diferent a la resta, pot haver tanta multiplicitat de models com centres al programa, i més enllà. Esperem que dels resultats del qüestionari no es dedueixi una estereotipació de models d'escola, perquè justament la intenció és la contrària, que cada escola sàpiga trobar el seu camí singular, això sí, emmarcat en l'horitzó comú que compartim.

  • Bon dia,

    he intentat entrar a la pàgina indicada per generar l'informe d'autodiagnosi, però quan realització la identificació em passa a una pàgina en blanc, no puc fer res i no surt cap mena d'indicació.

    Us passa també? Què he de fer?

    Sònia Puey

    Escola Puig Cavaller

    • Hola Sònia,

      Pot ser que es degui a que intentes accedir amb una adreça electrònica incorrecta. Escriu-nos un correu electrònic a tecnic@escolanova21.cat i mirem de resoldre-ho.

      Salutacions!

This reply was deleted.

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.