Divendres passat era a Londres amb la Begonya Folch, la Mercè Mas i la Victòria Ibàñez, feia un dia rúfol però no fred, un centenar de persones, sobretot d’escoles d’arreu d’Anglaterra, però també companyes d’altres llocs del món, ens trobàvem en un centre cívic per a compartir la nostra experiència amb l’Espiral d’indagació amb les autores de la metodologia, la Judy Halbert i la Linda Kaser.
“Els infants es mantenen involucrats -engaged- amb l’aprenentatge a l’escola si el troben interessant, divertit i rellevant” començaven la seva presentació, “és a dir quan els compromet intel·lectualment, emocionalment i socialment”. I continuen, l’espiral esdevé un marc per a la indagació col·laborativa d’equips docents per a millorar l’aprenentatge, tant dels infants com de la pròpia pràctica com a equip de professionals, perquè s’activa amb la pregunta “com els va als nostres aprenents, i com ho sabem?”.
Al llarg d’aquests tres anys d’Escola Nova 21, l’afany per a transformar l’educació als nostres centres ens ha portat a aprofundir sobre perquè eduquem, què i com aprenen els infants a l’escola o els joves a l’institut, i sobretot com orientar el centre cap a una organització que millora de forma continuada i que s’enfoca clarament a l’aprenentatge de tots els seus membres, infants i adults.
El proper dissabte 26 d’octubre tindrem una nova oportunitat per preguntar-nos tots plegats què hem après, perquè és important i quins seran els nostres propers passos en la transformació educativa en què estem immersos i que ja és imparable, a la jornada de cloenda d’Escola Nova 21 “Educació 2030: Transformant el futur” a la Farga de l’Hospitalet.
Una festa que, com en una espiral, serà alhora un nou punt de sortida per continuar avançant en aquesta transformació educativa! Ens retrobem totes i tots el 26-0!!
Comentaris